خبرهای داغ:

چهاردهمین همایش رهروان حضرت زینب (س) در سرخه برگزار شد

به مناسبت اربعین حسینی چهاردهمین همایش رهروان حضرت زینب (س)، ویژه بانوان همراه با سخنرانی و مداحی به همت حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۱۳۷
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با اربعین حسینی چهاردهمین همایش رهروان حضرت زینب (س) در جمع خواهران با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد روشن‌بین کارشناس مسائل خانواده و مداحی حسن اشرف به همت حوزه علمیه خواهران نجمیه سرخه در مسجد جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام روشن‌بین ضمن گرامیداشت ایام عزاداری آل الله اظهار کرد: با نگاه به زندگی سراسر درس وعبرت حضرت زینب (س)، نکات پند‌آموز زیادی بیان‌شده است. حضرت را عالمه‌ی غیر معلمه می‌نامیدند: یعنی کسی که بدون آموزش علم های زیادی را در یاد داشت. کلاس‌های تفسیر این بانو زبانزد خاص وعام بوده است.

او با بیان اینکه اگر ما در نقش‌های زندگی خود نقشی زینبی را ادا کنیم در زندگی به رشد و تعالی می‌رسیم، افزود: ازجمله نقش‌هایی که بانوان در زندگی دارند، نقش دختری، مادری، همسری و خواهری است. اگر در هرکدام از این نقش‌ها  از زینب کبری (س) درس بگیریم، بهترین نقش را ایفا خواهیم کرد.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: خوب مادری کردن یعنی تربیت فرزندانی که الگو گرفته از نظام تربیتی ائمه (ع) باشد. اگر کسی نقش مادری را به‌خوبی ادا کند باعث رشد، آموزش و ایجاد یک نقش اجتماعی مهم می شود.

روشن‌بین با بیان اینکه گاه بعضی از عوامل موجب عدم ایفای درست نقش می شود و بدنبال آن نارضایتی خود و دیگران از زندگی را به همراه دارد، گفت: ازجمله عواملی که باعث ایجاد نقش درست و خوب در جامعه می‌شود، عواملی است که باعث تحکیم خانواده می شود. از جمله آن‌ها رعایت عفت و پاک‌دامنی، رعایت حدود شرعی، حفظ حریم شخصی با رعایت حفظ اصول مشترک زندگی، ابراز محبت نسبت ‌به دیگران و کار خوب دیگران است.

او خاطرنشان کرد: اگر هر فردی در زندگی بخواهد در نقش خویش موفق شود، باید این نکات کاربردی را به‌خوبی اجرا کند. ان‌شاءالله همه ما در مسیر اهل‌بیت و معصومین، خانواده‌هایی داشته باشیم، الگو گرفته از خانواده آسمانی که پدری چون پیامبر اسلام و دختری چون فاطمه (س) در آن زیست می‌کردند.

گفتنی است این مراسم با قرائت زیارت اربعین، پخش کلیپ، اجرای گروه سرود و تقدیر از برگزیدگان و شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی «هوای حوا» با موضوع حجاب و عفاف ویژه دختران متوسطه اول و دوم همراه بود.

همچنین ایستگاه نقاشی و برنامه های مختلف ویژه کودکان در حاشیه همایش برپا و در پایان از شرکت کنندگان با اطعام پذیرایی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار