خبرهای داغ:

تولید محصولات باغبانی خوزستان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

معاون بهیود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصولات باغبانی استان خوزستان از ۴۳۷ هزار تن به ۵۳۲ هزار تن در یک سال اخیر رسیده که با افزایش ۱۲.۵ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۳۴
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷

عبدالرضا سیداحمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: سطح گلخانه‌های خوزستان از ۱۹۵ هکتار به ۲۳۰ هکتار در ۲ سال اخیر افزایش یافته و میزان تولید گیاهان دارویی در ۲ سال اخیر در سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شده در حال توسعه است.

او افزود: میزان تولید خرما محصول مهم باغبانی خوزستان نیز از ۲۷۷ هزار تن به ۳۲۷ هزار تن افزایش یافته است.

آقای سید احمدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در تولید نهال برچسب دار گفت: ۵۰۰ هزار نهال استاندارد برچسب دار در حال حاضر تولید شده تا علاوه بر افزایش تولید درخت، کیفیت و کمیت محصول نیز افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: برای تولید گیاهان زینتی نیز تلاش زیادی شده و ۴۳۰ میلیون اصله نهال، شاخه و نشا تهیه و در حال توزیع بین باغداران و کشاورزان خوزستانی است.

پنج هزار و ۷۲۱ دستگاه مکانیزاسیون کشاورزی برای خوزستان تهیه شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر اینکه مکانیزاسیون، پایه و اساس رشد کشاورزی است، گفت: طی ۲ سال گذشته، پنج هزار و ۱۰۰ دستگاه تراکتور، ۹۶ کمباین و ۵۲۵ دنباله بند و تعلقات وابسته که برای کشت مستقیم به کار می‌روند، تامین شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها برای تسهیل و بهبود عملیات کشاورزی موثر خواهند بود، اظهار امیدواری کرد با این اقدامات خوزستان به جایگاه واقعی خود در بخش کشاورزی برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار