فرمانده سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام؛

مجموعه سپاه با ۷۷ ایستگاه صلواتی خادم زائران مرز مهران بود

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۷۷ ایستگاه صلواتی شامل ۷۲ ایستگاه استانی و پنج موکب از سایر رده‌های کشوری سپاه با استقرار در مهران به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران بود.
کد خبر: ۹۶۲۳۲۶۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،سردار سید صادق حسینی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: سپاه همچون سنوات گذشته برابر ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران و رده های مختلف بسیج در حوزه های امنیت و خدمات ورود کرد و در این راستا اقدامات برجسته ای را انجام داد. 

وی افزود: در ایستگاه های صلواتی مرتبط با سپاه بیش از یک میلیون پرس غذا، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بطری آب معدنی و هشت هزار و ۶۰۰ قالب یخ توزیع شد که این عملکرد حاصل همدلی و هماهنگی همه مجموعه سپاه و بسیج است. 

حسینی تصریح کرد: در حوزه لجستیکی و آمادی سپاه با ۶ دستگاه استریک یخچالی آب خنک زائران را تأمین کرده و همچنین با توجه به بازگشت زوار ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۱۰ دستگاه از ناوگان سپاه برای جابجایی آنها و جلوگیری از ازدحام احتمالی در مرز مهران و پایانه برکت اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سپاه با راه‌اندازی یک باب بیمارستان سیار و مجهز با ۱۲۸ تخت‌خواب با امکانات اتاق عمل، داروخانه، سونوگرافی و سایر اقدامات پزشکی و پیراپزشکی در خدمت زائران بود که تا امروز ارزش خدمات ارائه شده به ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر بیش از ۳۹ میلیارد ریال برآورده شده است. 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: ۱۰ هزار و ۹۹۸ نفر روز از نیروهای وابسته به سپاه و بسیج از دهم صفر تا امروز خدمت رسان زائران اربعین بوده اند و این روند تا پایان موج برگشت زائران ادامه دارد. 

وی افزود: امنیت پایدار و ایجاد آرامش برای همه دست اندرکاران اربعین و زائران حاصل تلاش و نگاه تیزبین نیروهای حوزه امنیت است که هیچگاه دیده نمی شوند اما در سایه خدمات آنها، زائران با امنیت و آرامش تردد می کنند.

حسینی یادآور شد: در بخش امنیت همه نیروها در ستاد سپاه و تیپ امیرالمؤمنین (ع) و نواحی بکارگیری شدند و در سایه امنیت پایدار، خدمات رسانی به زائران انجام گرفت و آنها با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی، اقدامات وسیعی را جهت تامین امنیت زوار انجام دادند.  مجموعه سپاه با ۷۷ ایستگاه صلواتی خادم زائران مرز مهران بود  

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام اضافه کرد: صبوری و مهمان نوازی مردم انقلابی و مذهبی شهر کوچک مهران که پذیرای بیش از ۲ میلیون زائر در رفت و برگشت بوده اند، ارزشمند و قابل تقدیر است. 

مجموعه سپاه با ۷۷ ایستگاه صلواتی خادم زائران مرز مهران بود

وی در مورد حضور خبرنگاران و رسانه ها در کنگره بزرگ اربعین هم تصریح کرد: رسانه های استان هر آنچه که در این مدت اتفاق افتاد را به زیبایی منعکس کردند و بخشی از زیبایی این رویداد حاصل کار خبرنگاران در انتشار اخبار و تصاویر مربوط به اربعین است. 

بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کرده‌اند.  مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار