خبرهای داغ:

رئیس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق؛ حضور زنان، عمق و مردمی بودن پیاده‌روی اربعین را به دنیا نشان داد

رئیس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق؛
حضور زنان، عمق و مردمی بودن پیاده‌روی اربعین را به دنیا نشان داد
اصلانی با بیان اینکه اساساً حرکت اربعین با زیارت حضرت زینب کبری(س) و اقدامی زنانه شکل گرفته و در تاریخ ماندگار شده است، گفت: حضور زنان در اربعین نشان از مردمی بودن و استمرار این حرکت است اینکه مردم با عشق و هزینه شخصی خود در این مسیر حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۲۳۳۴۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴
 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-«مینو اصلانی»، رئیس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق در مورد نقش زنان در مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: جاذبه حضرت سیدالشهداء(ع) بی نظیر است و به فرموده مقام معظم رهبری امام حسین (ع) مغناطیسی است که آزادگان جهان را به سمت خود می کشاند، این جذبه مردم آزاداندیش، مسلمانان و شیعیان سراسر جهان را ناخودآگاه به سمت خود می کشاند و در این میان زنان با توجه به اینکه هم احساسات و عاطفه قوی تری دارند و هم معمولا در برگزاری شعائر دینی بسیار پرتلاش هستند علی رغم تمام سختی ها و مشقت های موجود حضور پیدا کرده و با عشق این مسیر را طی می کنند.

 

رییس کارگروه فرهنگی آموزشی بانوان اربعین ایران و عراق  افزود: حضور زنان در پیاده روی اربعین به دلیل اهمیتی که به روضه های امام حسین (ع) می دهند و این روضه ها را در طول سال در منازل خود برپا می کنند و این عشق را به حضرت سیدالشهدا و ائمه اطهار(ع) دارند، دارای ویژگی خاصی است؛  اما از جهت اجتماعی و جهانی حضور زنان یک پیام بسیار بسیار ویژه ای را برای عموم جهانیان دارد و آن این است که زنان همواره برای بیان آزادگی، حق و حقیقت در میدان بوده و هستند و امروز که امام حسین (ع) در رأس محور حق و فصل الخطاب حق و باطل هستند برای آنکه این فصل الخطاب را به جهانیان نشان دهند که هر کس در سمت امام حسین(ع) ایستاده در جبهه حق است و هر کس در این جبهه نیست در جبهه دشمن و استکبار است، در این مراسم حضور پررنگ دارند.

 

اصلانی با بیان اینکه این حرکت (مراسم پیاده روی اربعین) هم از لحاظ سیاسی و اجتماعی و معنوی و فرهنگی و هم از لحاظ اسلامی و دینی دارای اهمیت است که در این مسیر دشمن ببیند جبهه حق چه پیروان راسخ و پا به رکابی دارد، تأکید کرد: بانوان با حضور خود این مسیر را پررنگ تر می کنند؛ نقش زنان در این مسیر تمدن سازی اسلامی؛ نقش بی نظیری است وقتی بانوان با حضور خود درایت، تدبیر و شعور حسینی و زینبی شکل گرفته در وجودشان را ابراز و با معرفت این مسیر را طی می کنند، آمادگی خود برای همراهی در تمدن سازی نوین اسلامی را نشان می دهند.

 

وی در ادامه گفت: وقتی ما این معرفت را به دنیا عرضه کنیم، بیانگر آن است که همه انسان ها از زن و مرد در این مسیر حضور داشتند و خانواده ها با یک حضورِ بانشاط و فعال در این مسیر شرکت کرده و به غیر از بهره ای که خود از آن بردند در یک اجتماع بزرگ بی نظیر شرکت کردند. حضور بانوان در هر پدیده ای نشان از عمیق بودن و مردمی بودن آن حرکت است. بارها حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب فرمودند: «حضور زنان در نهضت انقلاب اسلامی نشانگر عمق حضور مردم است».

 

اصلانی اضافه کرد: اساساً حرکت اربعین با زیارت حضرت زینب کبری(س) و اقدامی زنانه شکل گرفته و در تاریخ ماندگار شده است، و امروز هم زائران اربعین با چشم داشتن به حرکت آن بانوی بزرگوار پای در جاده اربعین گذاشته و مسیر زیارت حضر اباعبدالله الحسین(ع) را با پای پیاده و عشق و ارادت طی می کنند.

 

وی تصریح کرد: ما نهضت های قبلی هم داشتیم اما به دلیل عدم حضور زنان این نهضت ها به ثمر ننشست زیرا از عمق لازم برخوردار نبود لذا حضور زنان در اربعین نشان از مردمی بودن و استمرار این حرکت است اینکه مردم با عشق و هزینه شخصی خود در این مسیر حضور پیدا می کنند. محور و مدار حرکت اربعین وجود مقدس امام حسین(ع) است همان کسی که حضرت حجت(ع) هنگام ظهور، خود را با ایشان به عالم معرفی می کنند.

 

اصلانی مسیر پیاده روی اربعین را مسیر ظهور خواند و خاطرنشان کرد: این مسیر عالم را با منجی موعود(ع) آشنا و عطش منجی‌خواهی و معنویت را در وجود آزادی خواهان جهان بیدار می کند و همین بسترساز ظهور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار