تکمیل و تجهیز مرکز اطفاء حریق ارسباران نیازمند اعتبار است

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در نشست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل و تجهیز پایگاه اطفاء حریق درجنگل های ارسباران ضروری دانست.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۰۶
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  شهنام اشتری در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مرند و شبسترو مقامات سازمان ها و ادارات منابع طبیعی ،سازمان آب، مدیریت برنامه ریزی برگزار شد، جهت هماهنگی و هم افزایی برای مدیریت بهینه اطفاء حریق  تکمیل و تجهیز این پایگاه در ارسباران را ضروری دانسته اظهار داشت : در ارسبارانی با وسعت ۲۰۰۰۰۰ هکتار ، وجود دامهای سنگین ، بهره برداریهای غیر اصولی ، داشتن شیب خشن ۶۰ الی ۷۰درصد  نقش موثر پایگاه اطفاء حریق را درحفاظت از این جنگلها ضروری کرده است.

در این نشست همچنین حیدر فتح زاده رئیس سازمان  مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت حساس سوق الجیشی استان و وجود ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنین مباحث مربوط به حریم رود ارس از  تجهیزاین مرکز در جنگلهای ارسباران به جهت جلوگیری از چالش محیط زیستی در آینده حمایت کرد.

خلج معاون  بودجه سازمان  مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به شرایط حساس جنگلهای ارسباران نیز مشارکت برخی واحدهای صنعتی و مناطق آزاد را با اختصاص اعتباری بمنظورتجهیز پایگاه اطفاء حریق در ارسباران را از ضروریات دانسته و طرح پیشنهادی برای تکمیل این پایگاه را در زمینی به مساحت ۵/۷ هکتار و اعتبار پیشنهادی را ۳۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

نمایندگان  منتخب مردم  شبستر و مرند در مجلس شورای اسلامی هم طی مباحث جداگانه با اختصاص و تامین اعتبارلازم  برای تجهیزو راه اندازی  این پایگاه  در ارسباران موافقتهای خود را بطور جداگانه اعلام کردند.

 در ادامه پس از بحث و گفتگوهای لازم با توجه به بررسی GISمحور که  مختصات حدود ۱۰ نقطه ارزیابی شده بود مکان مورد نظر حاشیه رودخانه ارس بدلیل نزدیکی به مخازن آب در سد خدآفرین و رودخانه تصویب شد اما لزوم ارائه برنامه های بعدی و استفاده از مشارکت جوامع محلی تصویب بودجه لازم برای آغاز  تجهیز این پایگاه را همچنان به انتظار گذاشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار