مثبت سوژه/ ایجاد اشتغال؛

از عروسی تا اشتغال با صندوق های قرض الحسنه مساجد

تبریز- صندوق های قرض الحسنه در مساجد منشا خیر و برکات هستند و اعضای آن ها با اندک پس انداز خود و سهیم شدن در آن هر ماه، هم گره از کار خود گشوده و هم موجب آغاز زندگی زوج ها و رونق کسب و کار خانگی بسیاری از مردم در محلات به خصوص بانوان شده اند.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۱۸
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ صندوق های قرض الحسنه در مساجد و پایگاه ها چند سالی است که به عنوان محور اساسی از سوی بسیج سازندگی و با تلاش بسیجیان فعالیت دارد و توانسته است در مدت کمی که از تاسیس آن ها می گذرد مشکلات بسیاری را حل کند.

صندوق هایی که منشا خیر و برکات هستند و اعضای آن ها با اندک پس انداز خود و سهیم شدن در آن هر ماه، هم گره از کار خود گشوده و هم موجب رونق کسب و کار خانگی بسیاری از مردم در محلات به خصوص بانوان شده اند.

 فرمانده پایگاه سمیه شهر هادیشهر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در خصوص فعالیت چندین صندوق قرض الحسنه در این پایگاه گفت: سال ۱۳۹۷ اولین صندوق قرض‌الحسنه را ایجاد کردم که هدفم فقط کمک به خانم های نیازمند پایگاه بود.

فاطمه خدادادی افزود: دومین صندوق را هم در سال ۱۳۹۸ تاسیس کردم که بخشی از این صندوق را آقایان تشکیل داده اند و هدف ما اول کمک به زنان بد سرپرست یا خانواده  معتادان بود.

وی ادامه داد: کارمان ر ابا ایجاد کلاس های آموزشی رایگان خیاطی برای زنان بد سرپرست آغاز کردیم بعد با عضو گیری در صندوق قرض‌الحسنه و دادن وام و گرفتن چرخ خیاطی کارشان را ادامه و کسب درآمد کردند و ماهم از این‌ خانواده ها حمایت کردیم. 

خدادادی اضافه کرد: همچنین از خانواده هایی که کارهای هنری یا مشاغل خانگی مانند عرق گیری و .. دارند با برگزاری نمایشگاه و معرفی به نمایشگاه از کار آن ها حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در عرصه های خیاطی، آرایشگری، قالی بافی، مشاغل خانگی، کارهای هنری، عروسک بافی و .. نیازمند حمایت است، اظهار کرد: با دادن وام های قرض‌الحسنه و ایجاد اشتغال از این نوع مشاغل و افراد حمایت می کنیم.

خدادادی بسیج سازندگی را تنها حامی اشتغال خانگی و کسب و کار عنوان و بیان کرد: حمایت ما فقط از سپاه و بسیج سازندگی ناحیه بود که اعضای صندوق یا افرادی که مجوز کسب و کار داشتند با دریافت وام ۴ یا ۲درصدی اشتغال زایی کردن برای خود مفازه و اشتغال دایر کردند.

وی به راه اندازی صدوق خیرین در پایگاه هم اشاره کرد و گفت:در پایگاه صندوق خیرین ایجاد کردیم که اعضای پایگاه  نفری با۲۰هزار تومان شروع کردیم که آلان ۱۰۰تومان شده است و هدف ما از ایجاد این صندوق هم کمک به نیازمندان محله در قالب پرداخت قبض، بیمه، کمک به جهیزیه،  تحصیل، تامین دارو و ... است.

این فرمانده بسیجی ادامه داد:  عروس و دامادی هزینه کافی برای تشکیل زندگی نداشتند گروه جهادی پایگاه سمیه خانه ای رایگان هماهنگ و آن رنگ کرده و کمک هزینه برای جهیزیه اهدا و به مشهد مقدس راهی کردند.

خدادادی همچنین تهیه لباس های نو و دست دوم تازه را از دیگر کارهای خیر اعضای جهادی گروه خود نام برد که برای روستاهای محروم ارسال می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار