حداقل دو مرگ در هفته در اثر جراحی زیبایی

براساس اعلام کمیسیون پزشکی قانونی کشور جراحی‌ های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص، هر هفته منجر به حداقل «دو مرگ» در کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۳۸۵۰
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ براساس اعلام کمیسیون پزشکی قانونی کشور جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص، هر هفته منجر به حداقل «دو مرگ» در کشور می‌شود.


 یک پسر ۱۶ساله با ۱۱۰ کیلو وزن، اوایل مردادماه امسال زیر تیغ جراحی لاغری در یکی از بیمارستان‌های پایتخت جان باخت. خانواده متوفی شکایت خود را با عنوان قصور پزشکی از مرکز درمانی مورد نظر مطرح کردند و جسد این نوجوان نیز برای انجام معاینات به پزشکی قانونی انتقال داده شده است.

پیشتر در تیرماه سال جاری نیز دختر جوانی که برای سومین بار جراحی زیبایی را انجام داده بود، بر اثر آمبولی جان خود را از دست داد و خانواده او شکایت خود را با عنوان قصور پزشکی مطرح کردند.

از تعداد قربانیان عمل‌های زیبایی آمار دقیقی وجود ندارد، با این وجود در سال‌های اخیر تمایل به انجام جراحی زیبایی در بین نوجوانان زیر سن ۱۸ سال، به طور مداوم در حال افزایش است، تا جایی که براساس اعلام جامعه جراحان این عدد تا سن ۱۴ سال و در برخی موارد به کمتر از آن نیز رسیده است.

طبق اظهارات مسئولان انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درحال‌حاضر مثلث تکنسین، دلال– بلاگر و و مراکز جراحی بدون مجوز یا متخلف، عامل افزایش جراحی‌های زیبایی و لیپوساکشن‌های غیرضروری است.

مصطفی اقلیما، جامعه شناس معتقد است که ایران یک کشور جهان‌سومی محسوب می‌شود و در این دسته کشورها به خانواده‌ها، افراد و جامعه اعتماد به نفس لازم داده نشده است و آن‌ها به دلیل کمبودهایی که در خودشان حس می‌کنند، تصور می‌کنند با انجام عمل‌های زیبایی زیباتر می‌شوند و می‌توانند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

اما سعید معیدفر، جامعه ‌شناس موضوع متفاوتی را مطرح می‌کند که آن، تمایل به جراحی زیبایی یک اتفاق جهانی است که ایران هم از این اتفاق بی تأثیر نبوده است و دلیل اصلی تمایل به جراحی‌های زیبابی‌، هدف نداشتن جوانان یک جامعه است، چون به جوان و نوجوان آدرس اشتباهی داده می‌شود و همیشه از کودکی از زیبایی‌های ظاهری او تعریف می‌کنند نه مهارت و تلاش او.

دکتر سیدنجات حسینی، نایب‌رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران معتقد است که بسیاری از عمل‌های زیبایی ضروری نیست و صرفا برای اینکه فرد زودتر نتیجه دلخواه خود را به دست آورد، آن‌ها را انجام می‌دهد. عملی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک عمل‌های بسیار سنگینی هستند که اگر توسط افرادی انجام شود که تخصص لازم را ندارند، می‌تواند عوارض بسیار جبران‌ناپذیری به دنبال داشته‌باشد، به ویژه برای نوجوانان که در سن بلوغ هستند توصیه می‌کنیم تغذیه سالم و ورزش داشته باشند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار