خبرهای داغ:
خطیب جمعه قزوین؛

خروج آمریکا از کشورهای اسلامی به معنای فروپاشی این کشور است / یقیناً از خرابه‌های غزه، تمدن اسلامی می‌روید

آیت اله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت: یقیناً از خرابه‌های غزه، تمدن اسلامی می‌روید.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۰۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

قزوین_به گزارش بسیج، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ص) و شهادت امام رضا (ع) را خدمت شما نمازگزاران و همه اهل قبله و اسلام تسلیت عرض می کنم.

وی تصریح کرد: در حدیثی از رسول اکرم (ص) آمده است، «بدانيد كه خداوند متعال نماز جمعه را بر شما واجب ساخته است پس آنان كه در زندگى و پس از مرگ من، از روى سبك شمردن و يا انكار، آن را ترك كنند، با وجود اين كه پيشواى عادلى دارند، خداوند وحدتشان نبخشد و در كارشان بركت ندهد، آگاه باشيد نه زكات، نه نماز، نه حج و نه روزه آنان پذيرفته است. بدانيد كه زندگى آنان بركتى نخواهد داشت، مگر توبه كنند».

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این حدیث پیامبر (ص) را بایستی به خاطر بسپاریم و همواره آن را در مسیر زندگی مورد توجه قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

امام جمعه قزوین بین کرد: در حدیثی از امام حسن (ع) هم آمده است، وقتی کسی از حضرت سؤال کرد جوانمردی چیست؟ فرمودند جوانمردی آن است که آدم پای دین و اعتقادات دینی بایستد و نماز، روزه، صداقت، درستی، امانتداری و همه این موارد را با جدیت مورد توجه قرار دهد و مالی که بدست می آورد را از جای حلال بدست بیاورد و بداند کجا خرج می کند و زکات و خمس آن را بپردازد.

وی اضافه کرد: در ادامه حدیث امام حسن (ع) آمده، انسان باید نسبت به حقوق یعنی حق الله، حق الناس و حق الوالدین و ... مراعات داشته باشد؛ بنابراین این سه ویژگی یعنی پایبند به دین بودن، اصلاح مال و رعایت حقوق را از ویژگی های جوانمردی دانسته اند و همه تلاش کنیم برای رسیدن به جوانمردی به حدیث حضرت عمل کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: از امام رضا (ع) هم آمده، «دوست داشتن اولياى خداوند متعال، واجب است. همچنين، دشمنى با دشمنان خدا و بيزارى از آنان و پيشوايانشان، واجب است»، در رأس اولیاءالله رسول اکرم (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) هستند و پیروان آن بزرگوران نیز رنگ و روی اولیاء اللهی می گیرند و محبت به این بزرگواران واجب است و باید تلاش کنیم همواره به این مهم توجه ویژه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت تأکید می کند بیزاری از دشمنان خدا واجب است، برخی به گونه ای صحبت می کنند که مرز دوست و دشمن برداشته شود، خیال می کنند این اتفاق خوبی است و آن را زرنگی به حساب می آورند در حالی که اگر ما بین دشمنان خون خوار و مظلومان تفاوتی قائل نباشیم، برخلاف جوانمردی، عقل و عدل است.

وی افزود: چطور ممکن است انسان بین مظلوم و جلاد، شهید و قاتل تفاوتی قائل نباشد، فرمود نسبت به اولیاء الله و بندگان خدا محبت داشته باشید و نسبت به دشمنان خدا دشمنی داشته باشید و نسبت به آنها اظهار بیزاری کنید و امروز این مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق در راستای همین حدیث حضرت قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: واجب است که ما دوستان ائمه اطهار (ع) و اولیاءالله را دوست بداریم و واجب است که با دشمنان آنها دشمن باشیم چرا که شعار ما این است «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاَكُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاكُم»، ما تا زنده هستیم باید اینگونه عمل کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز نجوم را در این ایام داریم، مرکز علم و دانش بلاد اسلامی، ایران اسلامی و ام القرای جهان اسلام بوده است و انتظار می رود و جا دارد فرزندان این مرز و بوم افتخار آفرینان و مدال آوران باشند و الحمدلله همین اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: تیم دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی نجوم مدال آوری کردند و سربلندی ایران را یکبار دیگر به جهانیان نشان دادند و خوشبختانه آقای آریا فاتح کرداری یکی از این مدال آوران و افتخار آفرینان، اهل استان قزوین است و به ایشان و همه مدال آوران تبریک می گوییم و از خدای متعال برای این عزیزان موفقیت های بیشتر را درخواست می کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر (ع) را در این ایام داشتیم، آن بزرگوار زحمت ها کشید و خون دلها خورد تا امروز ما شاهد مقاومت اسلامی با این قدرت و عزت هستیم.

خروج آمریکا از کشورهای اسلامی به معنای اضمحلال و فروپاشی این کشور است

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سالگرد شکست آمریکا در افغانستان و خروج ذلیلانه آمریکا از این کشور را در این ایام داریم، آنها آمده بودند جا خوش کنند، ماندگار شوند و کم کم در ایران اسلامی هم نفوذ کنند اما مجبور به فرار از افغانستان شدند، همان فراری که در سال 57 از ایران اسلامی و بعدها از سوریه و عراق داشتند و ان‌شاءالله شاهد خروج کامل آمریکا از کشورهای اسلامی خواهیم بود و این به معنای اضمحال و فروپاشی آمریکاست.

وی گفت: الحمدلله با این اضمحلال شاهد قدرت گرفتن هر روزه مقاومت اسلامی هستیم، همانطور که خدای متعال وعده داده که من و رسولان من پیروز خواهند شد و زمین در آینده بدست شایسته ترین بندگان خدا اداره خواهد شد و مصلح کل می آیند و عاشقان و علاقه مندان مصلح کل، زمینه ساز ظهور آن حضرت هستند و همین فعالیت هایی که امروز در مقاومت اسلامی مشاهده می کنیم، مصداق این معناست.

یقیناً از خرابه‌های غزه، تمدن اسلامی می‌روید

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اوضاع در سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست های خونخوار بسیار وخیم است، درست است مقاومت اسلامی، مردم مظلوم غزه و کرانه باختری سختی های زیادی را تحمل می کنند اما همان وعده ای که خدا فرمود در تعقیب دشمن سست نشوید، آنها هم درد و رنج می کشند اما شما چیزی دارید که آنها ندارند و آن امید شما به خداوند است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: بنابراین آینده مظلومان و محرومان بی پناه غزه و همه عالم، آینده بسیار خوب و امیدوارکننده ای خواهد بود چرا عزت برای مظلومان و مستضعفان، وعده الهی است و می دانیم یقیناً از خرابه های غزه، تمدن اسلامی می روید و جهان شاهد شکوه و عزت این مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: مواکب استان قزوین از خروجی قزوین تا آبگرم، آوج، نجف و کربلا بسیار چشم گیر بود و مواکب بزرگی هم در کربلای معلی پذیرای زائران از استان، سراسر کشور و حتی کشور نیجریه بودند و خدا را بخاطر این موهبت ها شکر می کنیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری پیشکوست مبارزه با انگلیسی های مکار را در این ایام داریم و سالگرد شهادت آیت الله قدوسی و سرتیپ وحید دستجردی به دست منافقان را نیز گرامی می داریم.

خطیب نماز جمعه قزوین یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و یارانشان را گرامی داشت و با تبریک هفته دولت، خاطرنشان کرد: شهید رجایی با دیانت، ایمان، صداقت، دشمن ستیزی، حمایت از مؤمنین و مسجد خودش را جاودانه کرد و از مقربان درگاه الهی شد و یاد و خاطر او را گرامی می داریم و برای دولت جمهوری اسلامی ایران از خداوند توفیقات را درخواست می کنیم و برای شهید رئیسی علو درجات را مسألت داریم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار