برپایی ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی مازندران در مشهد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران گفت: ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی استان در مشهد مقدس برپا می شود.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امامزاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران در مراسم ارسال کمک‌های مردم بابل به منظور  برپایی ۱۶ موکب به همت خادمیاران رضوی استان در مشهد مقدس گفت: خادمان  رضوی با برپایی موکب‌ها در ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی، سلامت و تغذیه به زائران امام هشتم (ع) ارائه می‌کنند.

وی افزود: همه تلاش ما در این روز‌ها ارائه خدمات بهتر به زائران‌امام هشتم و دوستداران اهل بیت (ع) است.

امام‌زاده با اشاره به برپایی آیین‌های مختلف عزاداری در شهر‌های مازندران افزود: آیین‌های مختلف عزاداری در تمامی شهرستان‌ها به عنوان طریق‌الرضا برگزار می‌شود و خادمیاران با برپایی صد موکب در مسیر کاروان‌های زائران رهسپار به مشهد مقدس، اطعام عزاداران امام رضا (ع) را در شهرستان‌های مختلف مازندران اجرا می‌کنند.

وی ، برپایی دسته‌جات سینه‌زنی خادمیاران، جلسات وعظ و خطابه، برپایی ایستگاه‌های مختلف فرهنگی خانواده و کودک با هدف نشر شعائر دینی و معرفی سیره رضوی را از برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

امام‌زاده گفت: در شام غریبان هم خادمیاران رضوی با برنامه منسجم پای کار خواهند بود.

وی افزود: در مشهد مقدس همزمان با شهادت امام رضا (ع) ۱۶ موکب به مدت ۴ روز با ظرفیت هر کانون بیش از ۳ هزار وعده غذا در هر نوبت برپا م و در کنار وعده‌های غذایی، میان وعده‌ها نیز توزیع می‌شود.

امام‌زاده به مشارکت مردم و دوستداران اهل بیت (ع) در ارائه خدمات به کانون‌های خدمت رضوی  استان اشاره و خاطرنشان کرد:  مازندرانیها در قالب ۱۶ موکب بیش از یک میلیارد تومان طی ۴ روز به عزاداران خدمات ارائه می‌ کنند که در همین راستا بیش از ۲۰ تن برنج طبخ و در بین زائران توزیع می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار