خبرهای داغ:
آهکی خبر داد

ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ همدان

همدان-مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از تردد افزون بر ۲۲ تردد در طرح اربعین حسینی امسال در سطح راه‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۴۱۱۸
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷

ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ همدان

مهرداد آهکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از همدان اظهار کرد: از ۱۶ مرداد ماه الی ۸ شهریور ۱۴۰۳ بیست دو میلیون ۸۵۰ هزار تردد درسطح راههای استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش ترددها را شاهد بودیم.

وی تصرح کرد: ثبت بیشترین ترددها به ترتیب در محورهای: همدان-کرمانشاه حد فاصل میدان بهار تا تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی، همدان-تهران حد فاصل تقاطع آزادراه تا میدان فرودگاه،همدان-ملایر و محور نهاوند- کرمانشاه بوده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: پیش بینی می شود با توجه به آغاز موج بازگشت مسافران تابستانی تردد در سطح راههای استان همدان تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ همچنان پر حجم باشد که این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه، هوشیاری کامل در حین رانندگی،استراحت مناسب و کافی در طول سفر،رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی و... است.

وی یادآور شد: تمهیدات لازم برای بازگشت مسافران تابستانی با ناوگان حمل ونقل عمومی پیش بینی شده است و مسافران گرامی می توانند در صورت داشتن هرگونه انتقادات،شکایات و پیشنهادات از طریق سامانه های گویای ۱۴۱ در میان بگذارند. 

*افزایش ۱۳ درصدی جابه جایی زائران اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل

آهکی افزود: تعداد جابه جایی زوار اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ سیزده درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در طرح اربعین حسینی امسال ۱۹ هزار و ۷۰۵ زائر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی استان همدان به تعداد ۱۸۵ دستگاه اتوبوس،میدباس و سواری به مرزهای مهران و خسروی اعزام شده اند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان عنوان کرد: تعداد زوار جابه جا شده به مرز مهران ۱۶ هزار و ۱۴۸ نفر در قالب ۶۰۰ سفر بوده و ۳ هزار و ۵۶۳ نفر نیز در قالب ۱۴۷ سفر به مرز خسروی اعزام شده اند.

وی گفت: با تلاش‌های جهادی و شبانه و روزی عوامل راهداری،پلیس راه،کمیسیون ایمنی راه‌های همدان، هلال احمر، اورژانس و سایر عوامل مرتبط، حوادث جاده‌ای در طرح اربعین حسینی امسال کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار