گردهمایی ۷۰۰ نفر از عالمان اهل سنت کشور با موضوع دفاع از فلسطین در مشهد

گردهمایی اندیشمندان اهل سنت روز شنبه با حضور ۷۰۰ نفر از عالمان اهل سنت کشور به منظور دفاع از ملت مظلوم فلسطین در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۴۲۳۸
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس؛ حجت الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری، مسئول زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در این گردهمایی گفت: همه ما برادران شیعه و سنی در زیر سایه وجود عزیز پیامبر رحمت (ص) با هم عقد برادری بسته‌ایم.

وی افزود: در این گردهمایی مهمانانی از استان‌های خراسان، کرمان، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گیلان و حتی خارج از ایران اسلامی در کنار هم جمع شده‌اند.

ذوالفقاری ادامه داد: قلب امت اسلام بیش از یک سال است که اندوهگین غمی بزرگ است. بیش از یک سال که غزه عزیز، پاره تن امت اسلام، زخمی است و این همایش با حضور عالمان نویسندگان و محققان گرامی به این بهانه برگزار شده است تا بگوییم ما در کنار مردم مظلوم غزه و فلسطین و دیگر مظلومان عالم هستیم.

رژیم صهیونیستی به ناحق وارد حریم فلسطین شده است

امام جمعه اهل سنت شهرستان چابهار در این گردهمایی گفت: مردم فلسطین سال‌هاست قربانی بیدادگری و ستم رژیم صهیونیستی هستند، رژیم صهیونیستی به ‌ناحق وارد حریم مقدس فلسطین شده و سرزمین آن‌ها را غصب کرده است.

مولوی عبدالرحمان ملازهی افزود: هر جا ظالمی هست، مظلومی هم وجود دارد. انسانی که اندیشه‌ انسانی دارد از مظلومان حمایت می‌کند و نه ‌تنها در فلسطین، بلکه در هر کجای جهان به فکر احقاق حق مظلوم است.

وی ادامه داد: کشورهای غربی مدام شعار حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند، اما چشم‌هایشان را به‌ روی جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند. رژیم صهیونیستی در این سال‌ها هزاران فلسطینی را قتل‌عام کرده است. دفاع از مردم فلسطین به‌نوعی پاسداشت حقوق بشر است.

دفاع از فلسطین دفاع از مکتب است

یکی از علمای اهل سنت تایباد نیز در این همایش گفت: ده‌ها سال است که رژیم صهیونیستی قبله‌ نخست مسلمانان را اشغال کرده و مقاومت علیه او هم همیشه وجود داشته است. این اتفاق بیش از اینکه به منطقه یا قوم خاصی مرتبط باشد به امت اسلام مربوط است و خاستگاه اسلامی و دینی دارد.

مولانا علیرضا یعقوبی افزود: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) "مساله قدس یک مساله شخصی نیست، یک مساله مخصوص به یک کشور و یا یک مساله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‌ای است برای موحدین جهان و مومنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجدالاقصی پی‌ریزی شد".

وی ادامه داد: حمایت از فلسطین حمایت از مظلوم است و حمایت از مظلوم دستور مکتب و مذهب ماست، حمایت از مظلومان از جمله فلسطین یک دستور دینی است و همچنین عقل همان طور که ظلم را تقبیح می کند به حمایت از مظلومین حکم و تاکید می نماید.

این گردهمایی یک روزه با برگزاری جلسات تخصصی در نوبت عصر نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار