خبرهای داغ:
از برگزاری رویداد تانا تا نمایشگاه رینوکس ۲۰۲۴ در تبریز

تشریح عملکرد چهار ماهه اخیر پارک علم و فناوری

تبریز- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی عصر امروز به تشریح عملکرد چهار ماهه اخیر پارک علم و فناوری استان پرداخت.
کد خبر: ۹۶۲۴۳۰۵
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، سعید جعفری راد در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۴ خبر داد و گفت: این نمایشگاه آذرماه سال جاری به شیوه ای جدید برگزار می شود.

وی با بیان اینکه که نمایشگاه امسال بر خلاف دوره های گذشته در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار نمی شود، افزود: این رویداد با هم افزایی دانشگاه ها و برای بهره مندی همه علاقه مندان به آن در دانشگاه های استان و با هم افزایی آن ها برگزار می شود.

جعفری راد ادامه داد: هر زون تخصصی این نمایشگاه در دانشگاه مرتبط به آن دایر می شود به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی میربان زون سلامت و بهداشت خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تکمیل رمپ دسترسی مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان اشاره و بیان کرد: کار اجرایی این مسیر اسفند سال گذشته با حضور استاندار شهید آغاز شد و برای توسعه فیزیکی  مجتمع عصر انقلاب نیز ۳۶ هکتار از اراضی اراضی اطراف جاده سهند تبریز در حال تملک و اضافه شدن است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه ۲۴ مرکز شهرستانی و پردیس با همکاری پارک استان اداره می‌شوند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان در ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی حضور داشت.

جعفری‌راد راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با مشارکت بخش خصوصی را از اقدامات اصلی این پارک، با توجه به اهمیت هوش مصنوعی و شعار سال، عنوان کرد.

وی گفت: توسعه روابط فناورانه و نوآورانه بین‌المللی با کشور روسیه و همکاری برای صادرات و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پارک استان انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۳ میلیون دلار صادرات انجام شده است که فروش داخلی ۳.۶ هزار میلیارد تومان بود و محصولات عمده‌ای مثل قیرهای کاربری و رنگی، انواع لامپ‌های لیزری و کنتور آبی هوشمند صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد شرکت‌های دریافت‌کننده وام ۲۰۵ مورد، تعهد اشتغال ۴۹۷ نفر و میزان تسهیلات ۷۳۸ میلیارد ریال بوده است.

جعفری‌راد اهداف پارک علم و فناوری استان را ارتقا و بهبود موجودی تکنولوژی صنایع کشور، کاهش زمان مورد نیاز در فرآیند تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی، کمک به بسط تخصص‌های بین رشته‌ای و تشویق به ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط متکی بر تکنولوژی‌های پیشرفته دانست.

وی همچنین از برگزاری رویداد تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استان) خبر داد و گفت: این رویداد 28 شهريور ماه در مجتمع عصر انقلاب پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي برگزار خواهد شد. 

جعفري راد، افزود: نوآوری یک زنجیره است که آغاز و پایان دارد و در واقع از مطرح شدن ایده تا تجاری‌سازی ادامه دارد و تکرار این چرخه موجب پیشرفت هر استان و کشور خواهد شد. 
 
وي خاطرنشان کرد: پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي به عنوان دبيرخانه زنجیره ارزش راهبردی توسعه فناوری قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته كشور، در تلاش است در راستای ایجاد ارتباط موثر و پایدار با صنایع مهم کشور و با بهره‌گیری از پشتوانه و توان علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، به پيشرفت و توسعه حوزه قطعه‌سازی و ماشین‌آلات پیشرفته دست یابد.

جعفري راد در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت زنان در پارک علم و فناوری استان، گفت: نسبت فعالیت بنوان به مردان ۱۰ درصد است که در صنایع شیمی و رنگ و هوش مصنوعی فعالیت دارند و برای افزایش درصد فعالیت بانوان در این عرصه رسانه ها باید مرئج و اطلاع رسان باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار