خبرهای داغ:

محبوبترین دل‌ها نزد خداوند دل‌هایی هستند که سوزناکتر، صاف‌تر و استوارترند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: محبوبترین دل‌ها نزد خداوند دل‌هایی هستند که سوزناکتر، صاف‌تر و استوارترند.
کد خبر: ۹۶۲۴۴۶۴
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

محبوبترین دل‌ها نزد خداوند دل‌هایی هستند که سوزناکتر، صاف‌تر و استوارترندبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهرسمنان صبح امروز در آستانه ۲۸صفر و شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین گرامیداشت شهدای دولت که در حسینیه شهدای گمنام سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده حضرت محمد (ص) سه خصوصیتی که محبوب‌ترین دل‌ها نزد خداوند دارند دل‌هایی هستندکه سوزناک تر، صاف‌تر و استوارتر هستند.
وی با اشاره به تفسیری از این روایت شریف با بیان اینکه قلب انسان حرم خداوند است و در این حرم نباید غیراز خدا راه پیدا کند، گفت: ارتکاب به گناه باعث بروز و ظهور اخلاق بد و ناشایست در انسان می‌شود که در شأن انسان نیست و رذایل اخلاقی و انسانی قلب انسان را سیاه می‌کند و به عبارتی انسان قسی القلب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد: هر فردی باید مراقب اخلاق، رفتار و کردار خود باشد و اجازه ندهد گناه او را از انسانیتش و از خداوند متعال دور کند.
مطیعی با تأکید بر اینکه بر اساس آیات و روایت دلسوزی نسبت به دیگران انسان را نزد خداوند محبوب و عزیز می‌کند، بیان کرد: تک تک افراد جامعه نسبت به یکدیگر مسئول هستند و در این میان مسؤولان جامعه وظیفه‌ای سنگین دارند و آن خدمت کردن به مردم و دلسوز مردم بودن است.
وی اظهار کرد: اینکه در این حدیث شریف آمده است که محبوب‌ترین دل‌ها دلی است که محکم‌تر باشد؛ که زود نشکند، بدین معناست که انسان سخن حقّ را بگوید و از ملامتِ ملامت کنندگان نترسد. آنچه که می‌فهمد و تشخیص می‌دهد که حق است انجام دهد، تحت تأثیر شرایط مختلف قرار نگیرد و محکم بایستد و منظور از صاف بودن دل این است که گناه در او نباشد، چرا که گناه صفای دل را از بین می‌بردو آن را تیره و تار می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: انسان مؤمن باید خودسازی و تربیت اخلاقی را از خود آغاز کند و ابتدا اخلاق و رفتار و گفتار خود را اصلاح کند نه اینکه از عیوب خودش غافل و مشغول عیوب دیگران و قضاوت کردن دیگران باشد و به عبارتی مدام پرونده دیگران را ورق بزند و دیگران را قضاوت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار