جان بخشی بیمار مرگ مغزی چرامی به سه بیمار نیازمند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج به سه نفر زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۶۲۴۷۰۴
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، محمود شهامت با اعلام این خبر افزود: زنده یاد عبدالعزیز نوروزی القچین از شهرستان چرام  که ۵۶ سال سن داشت روز جمعه نهم شهریور ماه سال جاری در اثر سکته مغزی و به دنبال آن خونریزی شدید از بیمارستان امام خمینی(ره) کهگیلویه به بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج منتقل‌ و در بخش ICU1 آن مرکز درمانی بستری شد.

وی بیان کرد: تلاش همکاران کادر درمان برای بازگشت بیمار به زندگی دوباره بی نتیجه بود و این بیمار دچار مرگ‌ مغزی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد:بعد از تایید مرگ‌مغزی از سوی کمیته تایید، برداشت اعضای بیمار با رضایت خانواده او انجام شد.

شهامت عنوان کرد:با حضور تیم پیوند اعضای بیمارستان فوق تخصصی ابو علی سینا شیراز و همکاری تیم پیوند اعضای استان ، برداشت کلیه ها و کبد او در صبح دوشنبه 12 شهریور ماه انجام شد تا در مرکز فوق تخصصی پیوند ابوعلی سینا شیراز به بیماران نیازمند پیوند زده شود.

وی با اشاره به اینکه این نهمین ایثار ماندگار و اهدای عضو شهروندان ساکن کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است اظهار داشت: رضایت به اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در استان تبدیل به یک فرهنگ شده است.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار