خبرهای داغ:
نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بروجرد:

سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) و ائمه اطهار سراسر الگو و راهگشا زندگی در همه زمان ها است

سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) و ائمه  اطهار سراسر الگو و راهگشا زندگی در همه زمان ها است
نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: سبک زندگی امام رضا (ع) (ع) الگو است و سیره ائمه اطهار برای زندگی بشر راهگشا است و زندگی آنها برای بشریت در همه زمان‌ و مکان‌ها الگو است.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۶۸
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

حجت الاسلام والمسلمین، هادی کولیوند نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج لرستان ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) به سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) پرداخت و گفت: سیره و سبک زندگی علی ابن موسی الرضا الگوی تمام عیار تربیت اسلامی است و سیره ائمه اطهار(ع) برای زندگی بشر راهگشا است و زندگی آنها  برای بشریت در همه زمان‌ و مکان‌ها الگو است. 
وی با اشاره به شخصیت و سبک زندگی امام رئوف (ع) افزود: شخصیت امام الگوی تربیتی برای  جوانان و نوجوانان می باشد   محبت  ایشان داروی شفابخش دردها، تسكين دهنده‌ی قلب هاست و بهترين راه حل مشكلات و نا سازگاري های تربيتی است. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کولیوند تصریح کرد:  همگان در هر سن وموقعيت به عاطفه و محبت نيازمند هستند. كودكان، نوجوانان و جوانان بيش از ديگران تشنه جام زلال محبت اند. رفتار نابجا و ناقص آنها را  با محبت می توان اصلاح کرد.؛  با محبت می‌توان بسياری از گره‌ها را باز کرد با مهر و محبت می شود راه‌های ناهموار را هموار كرد.

وی اضافه کرد: حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گاهی اوج محبت خود را در قالب جمله زيبای بابي انت و امي (پدر و مادرم به فدايت) نشان می‌داد. هنگامی كه  امام جواد (ع) بر بستر شهادت پدر وارد شد، امام رضا (ع) از بستر برخاست، به سوی او رفت، دست  را بر گردنش انداخت، او را به سينه  خود فشرد، ميان دو چشمش را بوسه زد و با او سخن گفت.

 نماینده ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج شهرستان بروجرد محبت  را كليد حل بسياری از مشكلات تربيتي دانست و خاطر  نشان کرد: گاهی والدين در مقابل اصرار زياد كودكان بر خواسته‌های غيرمعقول يا غيرممكن، رفتاری تند و نامناسب دارند. اميه بن علي نقل می‌كند در سالی كه امام رضا (ع) حج به جای آورد و سپس به خراسان رفت، من در مكه همراه امام (ع) بودم و امام جواد (ع) نيز همراهش بود. امام (ع) با خانه كعبه وداع كرد. غلام حضرت به امام جواد (ع) گفت: جانم به فدايت باد، برخيز. اما او این خواسته را چند بار رد کرد ولی امام رضا (ع) هرگز با تندی رفتار نکرد و با جملات زیباو دلنشین با او صحبت می‌کرد که از اين حديث شريف در مي‌یابيم كه امام رضا (ع) در مقابل اصرار امام جواد (ع) هرگز به او تندی نكرد؛ بلكه با جملات محبت آميزی چون «قم يا حبيبي و صبر و حوصله فرزند خردسالش را قانع كرد.

وی با بیان اینکه رفتار احترام آميز والدين و مربيان نقش مؤثری در تربيت و رشد جوانان و نوجوانان دارد افزود: امام رضا (ع) برای جواد (ع) احترام بسيار قائل بودند و از اين شيوه مؤثر در تربيت فرزندش بسيار بهره می‌برد. محمد بن ابي عباد، كه به تصويب فضل بن سهل امور نگارش حضرت رضا (ع) را به عهده گرفته بود، مي‌گويد: با آنكه امام جواد (ع) در مدينه به سر مي‌برد و كودكي بيش نبود، حضرت رضا (ع) وي را بسيار احترام می‌كرد و نامه‌هايي كه از حضرت جواد به وی می‌رسيد، با كمال بلاغت و نيكويی پاسخ می‌داد. 

حجت الاسلام والمسلمین کولیوند با بیان  اینکه تشويق در تربيت كودك و نوجوان بسيار مؤثر است  اظهار  داشت:  تشویق  در تربیت مورد توجه حضرت رضا (ع) بود، تشويق بجا و مناسب در فرزندان سبب انگيزه می شود  و آنان را برای انجام كارهای بزرگ‌تر آماده می‌سازد. در واقع تشويق نردبان پيشرفت و موفقيت آنها است. 

کولیوند به روایت زكريا بن آدم  در مورد امام  رضا اشاره  کرد و ابراز داشت: خدمت امام رضا (ع) بودم كه حضرت جواد (ع) را نزد ما آوردند. او، كه حدود چهار ساله بود، دست‌ها را بر زمين نهاد و سرش را به طرف آسمان بلند كرد و به فكر فرو رفت. امام رضا (ع) به او فرمود: جانم به فدايت باد، در چه موضوعی چنين انديشه می‌كنی؟ فرمود در آنچه نسبت به مادرم فاطمه (س) انجام داده‌اند. به خدا قسم، آنها را از قبر بيرون مي‌آورم، مي‌سوزانم و خاكسترشان را به دريا مي‌ريزم. امام رضا (ع) [در مقابل كار نيكويش] او را به خود نزديك ساخت، بين دو چشمش را بوسيد و فرمود: پدر و مادرم به فدايت باد، تو برای امامت شايستگی دارید.

نماینده ولی فقیه در سپاه بروجرد یاد آور شد: والدين بايد ضمن نظارت صحيح و حساب شده به تدريج زمينه استقلال و خود اتكايي را در فرزندانشان به وجود آورند و با واگذاري مسؤوليت به آنها  قدرت اداره زندگي را در آنها تقويت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات