خبرهای داغ:

تاکید امام جمعه تبریز بر تسریع معرفی استاندار جدید آذربایجان شرقی

تبریز- امام جمعه تبریز با تاکید بر تسریع معرفی استاندار گفت: مردم آذربایجان شرقی و تبریز انتظار دارند که استاندار جدید، فردی پرکار و پرتلاش همانند استاندار شهید بوده و صادقانه به مردم خدمت کند.
کد خبر: ۹۶۲۵۴۵۴
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز، افزود: مردم انقلابی آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز انتظار برخی صفات عمومی برای استاندار شامل متدین، مومن و انقلابی برای استاندار جدید دارند.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند که استاندار جدید حتما این استان صنعتی و معدنی با نخبگان و اقشار مختلف را بشناسد و نسبت به حق و حقوق آنها آشنا باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل تصریح کرد: استانداری یک بخش سیاسی نیست بلکه یک بخش اجرایی و کاری است بنابراین گروه بازی استاندار برای استان ما مناسب نیست.

وی ادامه داد: استاندار باید فقط به صورت شبانه روزی تلاش و سعی خود را برای پیشرفت استان به کار گیرد وگرنه با گروه بازی مشکلات شروع می‌شود و تغییراتی که پس از انتخاب استاندار انجام می‌گیرد نیز نباید به خاطر مباحث سیاسی باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل همچنین با اشاره به مشکل ساماندهی دست فروشان در تبریز، اظهار کرد: مسئولان باید کاری کنند تا دستفروشان که بیشتر از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، حقشان احصا شود و کسبه نیز که از رونق کسب و کار خود افتاده‌اند، شرایطشان بهبود یابد.

وی ادامه داد: شهرداری به آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌رسد و برخی پروژه‌های شهری را برای آسایش مردم اجرا می‌کند که بسیار سپاسگزار هستیم ولی ترافیک شدیدی برای این پروژه‌ها ایجاد می‌شود که باید نسبت به آن، چاره‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه تبریز همچنین گفت: ۲۰ شهریورماه سالروز شهادت آیت الله مدنی است این شهید به همراه شهدایی، چون شهید آیت الله قاضی طباطبایی، انسان‌های بزرگ، فقیه، عالم و مجاهد فی سبیل الله هستند که خدمات بسیاری برای مردم انجام داده‌اند و باید آنها را به جوانان امروز معرفی کنیم.

وی با اشاره به اتمام ماه‌های صفر و محرم، گفت: محرم و صفر تمام شده و فقط خدا می‌داند که در خواندن زیارت عاشورا، گریه، سینه زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها و پیاده روی اربعین چه ثواب‌هایی وجود دارد و نباید این نورانیت ایجاد شده را با گناه از بین برد.

وی افزود: ماه ربیع الاول آغاز شده که ایام شادی و نشاط است و امیدواریم مومنان این روز‌ها را با نشاط معنوی در قلب‌هایشان سپری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار