خطبه نماز جمعه فارسان:

آرامش عمومي جامعه نبايد خدشه‌دار شود

آرامش عمومي جامعه نبايد خدشه‌دار شود
امام‌جمعه فارسان، گفت: نبايد آرامش عمومي جامعه خدشه‌دار شود و يا اين‌که ناخواسته به سمت سياه‌بازي حرکت کرد.
کد خبر: ۹۶۲۵۵۰۹
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
آرامش عمومي جامعه نبايد خدشه‌دار شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محسن ملک پور، در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته فارسان گفت: متقين مثل شريکي که از شريکش حساب مي‌کشد از خودش حساب مي‌کشد.

وي، با اشاره به حکمت ۲۹۲ از حکم نهج‌البلاغه، افزود: از اميرالمؤمنين حضرت علی علیه السلام سؤال شد خداي تعالي چگونه اعمال خلق را با همه کثرتي که دارد محاسبه مي‌کند؟ حضرت فرمودند: همان‌طور که با همه کثرتشان به آن‌ها روزي مي‌دهد. دوباره پرسيد بااينکه او را نمي‌بينند چگونه حساب آن‌ها را مي‌پرسد؟ فرمود مگر وقتي روزي‌شان مي‌دهد آن‌ها خدا را مي‌بينند؟ حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام، جمعيت کثير مردم را با روزي‌رساني به آن‌ها درحالي‌که آنان خدا را نمي‌بينند تشبيه کرده است تا مطلب مقداري حل شود. خداي تعالي همه ما را موفق کند که در همه حال حسابرس اعمال خود باشيم.

امام‌جمعه فارسان، به 17 شهريورماه اشاره داشت و بيان کرد: 17شهريور سال ۵۷ قيام ديگري از مردم در تهران شکل گرفت. يکي از مشکلات اساسي رژيم پهلوي ضعف تحليل انقلاب مردم بود که نمي‌توانست تشخيص دهد ماهيت اين حرکت عظيم مردمي، اسلامي و به رهبري روحانيت و مرجعيت ديني انجام مي‌شود؛ يعني ريشه حرکت اسلام‌خواهي و حاکميت دين و ارزش‌هاي الهي بود که همين مطلب را بعد از انقلاب بعضی از جريانات سياسي هم نفهميدند و خود را در مقابل مردم قرار دادند و از بين رفتند.

وي، عنوان داشت: رژيم منحوس پهلوي به خاطر وابستگي شديدي که به غرب و آمريکا داشت فکر مي‌کرد اگر کسي به او اعتراض کند حتماً وابسته به شوروي است لذا با کمک غرب انقلابيون وابسته به شوروي معرفي و سرکوب مي‌کرد. بعد از مدتي به فکر گشايش سياسي افتاد و به اسم فضاي باز سياسي بعضی ملي‌گراها را هم سرکار آورد، اما مقداري که کار پيش رفت ديد، مردم انقلابي دارند شعارهاي ديني و مذهبي مي‌دهند، لذا شريف امامي که خود را از خانواده روحاني مي‌دانست سرکار آورد تا شايد انقلاب ساکت شود اما نشد و جنايت خونين ۱۷ شهريور و روشن‌تر شدن چهره پليد و خون‌ريز پهلوي، شد نقطه عطف مبارزات مردم عليه رژيم منحوس و انسجام رهبران قيام و مردم براي ادامه مبارزه و بعد فرار و سقوط پهلوي مزدور فراهم شد. خداي تعالي شهدا ۱۷ شهريور و ديگر شهداي قبل و بعد انقلاب تا امروز را با شهداي کربلا محشور بگرداند.

حجت‌الاسلام ملک پور، به ايده وفاق ملي دکتر پزشکيان هم اشاره داشت و اظهار داشت: درباره مواجهه با دولت چهاردهم و ايده وفاق ملي دکتر پزشکيان و ارزيابي آن، توجه به چند نکته حائز اهميت است.

وي ادامه داد: آقاي پزشکيان عليرغم اينکه دولتش، دولت اصلاحات است و منش خودش نيز اصلاح‌طلبي است، اما ۵ نفر از کابينه شهيد رئيسي را براي کابينه خودش انتخاب کرده (۳ وزير، ۱ سرپرست وزارتخانه و ۱ معاون رئيس‌جمهور). اين اقدام در مقام مقايسه در تاريخ دولت‌هاي جمهوري اسلامي مسبوق به سابقه نيست که رئيس‌جمهوري از دولت پيشين به اين ميزان در کابينه خودش استفاده کند. البته‌ برخي وزراي ديگر نيز در کابينه هستند که عضو دولت‌هاي گذشته نيستند، اما متعلق به جريان اصولگرا هستند. مانند وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان، شعار وفاق ملي را با نگاه مثبت و خوش‌بينانه و نه با نگاه منفي و بدبينانه تحليل کنيم.

امام‌جمعه فارسان،تصريح کرد: به‌طور طبيعي نظام کلي انتصابات اين دولت عمدتاً چهره‌هاي منسوب به اصلاحات خواهد بود. هر چند احتمال دارد، منطق و ترکيب کابينه دولت چهاردهم، حامل پيام‌هايي در بخش‌هاي ديگر مديريتي کشور مبني بر استفاده از نيروهاي سياسي اصول‌گرا نيز باشد؛ اما نکته مهم در اين‌جا آن است که به‌کارگيري عناصر سياسي اصلاح‌طلب در بخش‌هاي گوناگون دولت، نبايد از آن تحليل ضد وفاق ملي بشود.

حجت‌الاسلام ملک پور، گفت: با همه اين اوصاف آنچه موضوع اصلي محسوب مي‌شود، کمک به موفقيت دولت است؛ رهبر معظم انقلاب در اين زمينه فرمودند، موفقيت اين دولت، موفقيت همه ماست؛ بنابراين هر اقدام ما در مواجهه با دولت و تحليل پديده‌هاي سياسي جاري، بايد باملاحظه موفق شدن دولت باشد. در اين چارچوب لزوماً نقدها بايد از موضع دلسوزي و کارشناسي باشد و نبايد آرامش عمومي جامعه خدشه‌دار شود و يا اين‌که ناخواسته به سمت سياه نمايي حرکت کرد.

وي، افزود: رئيس‌جمهور اين روزها حرف از جراحي ميزند از جناب آقاي عزيزي و نمايندگان مجلس مي‌خواهيم نسبت به اين جراحي که حرفش را مي‌زنند دقت و بررسي ويژه داشته باشند مردم در اين جراحي‌ها آسيب نبينند چراکه مردم از اين جراحي‌ها خاطره خوبي ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار