خبرهای داغ:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

حمایت قرارگاه شهید آوینی از ۶طرح فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی

فرخنده گفت: قرارگاه شهید آوینی خراسان جنوبی از ۶طرح تشکل ها و موسسات مجوزدار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۴۳
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری گفت: برپایی قرارگاه شهید آوینی از ابتکارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ بود که بخش استانی آن نیز در خراسان جنوبی فعال شد.

فرخنده افزود: در پی فراخوان، ۲۴ طرح به دبیرخانه این قرارگاه ارائه شد که ۶ طرح مورد حمایت قرارگاه مرکزی وزارت ارشاد قرار گرفت که ۴مورد آن تا پایان شهریور و مهر امسال با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عملیاتی می شود. 

وی گفت: طرح قرانی ۳۱۳، جشنواره موسیقی آوای کویر، طرح خاوران و طرح جوانه ها از جمله این طرح هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: طرح قرآنی ۳۱۳ شامل تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن در استان، برگزاری تلاوت قرآن با حضور قاریان بین المللی، کارگاه‌های تخصصی صوت، لحن، قرائت، تلاوت و حفظ و آموزش در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان و با همکاری موسسات قرآنی است.

فرخنده همچنین با اشاره به طرح جوانه ها گفت: در این طرح تربیت ۵۰۰ کنشگر فرهنگی با محوریت مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اردو‌های زیارتی، شناسایی ۱۰۰ کنشگر جدید رسانه ای با همکاری تشکل های رسانه ای استان و تربیت ۱۰۰ نفر از هنرمندان تئاتر با حضور اساتید کشوری اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین اجرای طرح خاوران را یکی از برنامه‌های این اداره کل برشمرد و گفت: این طرح به بزرگداشت و نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان ازجمله اولین کنگره ملی ابن حسام خوسفی و اولین مرحله از بزرگداشت آیت الله تهامی خواهد پرداخت.

فرخنده با اشاره به اجرای طرح آوای کویر در خراسان جنوبی گفت: جشنواره موسیقی مقامی منطقه ای شرق کشور با مشارکت خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان به میزبانی خراسان جنوبی پایان شهریور برگزار می شود. 

 این رویداد هنری با حضور ۱۰۰هنرمند درقالب ۴۱ گروه موسیقی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار