خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۷ شهریور:

حادثه ۱۷ شهریور سال ۵۷ همانند ۱۵ خرداد ۴۲ در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها که این روزها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دفاع می‌کنند در هجدهم شهریور سال ۵۷ و تنها یک روز پس از به خاک و خون کشیده شدن هزاران نفر از مردم در میدان ژاله تهران، از این کشتار محمدرضا پهلوی حمایت کردند.
کد خبر: ۹۶۲۵۷۲۸
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۷ شهریور عصر امروز (شنبه) به همت شهرداری منطقه ۱۲ تهران و با حضور اقشار مختلف مردم پایتخت، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: چند ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم پایتخت در میدان ژاله قدیم که امروز به نام میدان شهدا نامگذاری شده است قیامتی برپا کردند.

وی با بیان اینکه شهریور سال ۵۷ برای حکومت مستبد پهلوی تشویش و دلواپسی بسیاری را به وجود آورد، گفت: اولین حرکتی که در شهریور ماه سال ۵۷ انجام شد مربوط به سیزدهمین روز از این ماه بود که مردم با جمعیت میلیونی خود بعد از اقامه نماز عید فطر به امامت آیت الله مفتح علیه رژیم منحوس پهلوی شعار سر دادند؛ در شانزدهمین روز شهریور سال ۵۷ نیز مردم تهران به دعوت علمای بزرگ از جمله آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله مفتح به حرکت درآمدند و تظاهراتی چندین میلیون نفری را برپا کردند. در این روز مردم وقتی نظامیان را با تجهیزات و ادوات نظامی در مقابل خود دیدند که آماده یک فاجعه آفرینی هستند، آنها را در آغوش گرفته، به آنها گل داده و شعار «ارتشی چرا برادرکشی؟» را سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: البته فراموش نمی‌کنیم که چند روز قبل از حادثه ۱۷ شهریور سال ۵۷ نیز شاهد به آتش کشیده شدن سینما رکس آبادان و مسجد جامع کرمان بودیم و مردم در آن روزها در سراسر کشور شعار «رکس آبادان را، مسجد کرمان را، شاه به آتش کشید» سر می‌دادند.

وی ادامه داد: عصر روز ۱۶ شهریور سال ۵۷ شاه مشاورانش را فرا می‌خواند و با حالت استیصال ناچار می‌شود که حکومت نظامی اعلام کند؛ محمدرضا پهلوی نمی‌دانست که با مردم به پا خاسته چگونه باید مواجهه کند؛ او به معنای واقعی کلمه درمانده شده بود و تلاش داشت هر طور که شده مقابل این خیزش مردمی بایستد ولو اینکه مردم به خاک و خون کشیده شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: در ابتدای صبح هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ و زمانی که میدان ژاله تهران مملو از جمعیت تظاهرات کنندگان بود، مزدوران شاه مردم را به رگبار بستند و این ملت مظلوم را به خاک و خون کشیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی یادآور شد: آمریکایی‌ها که این روزها از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه دفاع می‌کنند در هجدهم شهریور سال ۵۷ و تنها یک روز پس از به خاک و خون کشیده شدن هزاران نفر از مردم در میدان ژاله تهران، از این کشتار محمدرضا پهلوی حمایت کردند.

وی گفت: حادثه ۱۷ شهریور سال ۵۷ همانند ۱۵ خرداد ۴۲ در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد؛ ۱۷ شهریور سال ۵۷ در تاریخ ماندگار شد؛ امام خمینی(ره) پس از این حادثه به ملت پیام دادند و بر روح مطهر شهدا درود فرستادند و مردم را به ادامه خیزش علیه رژیم ستمشاهی فراخواندند. فراموش نمی‌کنیم مردم ایران در راه پیروزی انقلاب اسلامی چندین هزار نفر کشته دادند اما ذره‌ای عقب نشینی نکردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، «اسلام، ملت و امامت» را سه عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ملت ما به خاطر اسلام و حکومت اسلامی به صحنه آمدند و مبدا یا مقصد تمام تجمعات آنها به مساجد ختم می‌شد؛ حقیقتاً انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب امام حسین علیه السلام است؛ از سوی دیگر همه اقشار و گروه‌های مردمی از مرد و زن گرفته تا دانشجو و طلبه و مهندس و کارگر، در راهپیمایی‌های منجر به پیروزی انقلاب حضوری فعالانه داشتند. مادامی که مردم پای انقلاب باشند دشمن نمی‌تواند هیچ خدشه‌ای به انقلاب وارد کند؛ همچنین ما باید بدانیم که اگر امامت جامعه نباشد پیروزی نصیب ما نخواهد شد و راه انقلاب ادامه پیدا نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی گفت: به فضل الهی امروز شاهد غلبه اراده اسلام و مسلمانان در جهان هستیم؛ دشمن امروز تلاش مذبوحانه‌ای را می‌کند تا اسلام در جامعه ما تضعیف شود، ارزش‌های اسلامی کمرنگ شوند و ملت نسبت به آینده امید خود را از دست بدهد.

وی‌در ادامه، با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه ابراز امیدواری کرد که محو و نابودی اسرائیل را به زودی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در پایان خاطرنشان کرد: پیام تجمع امروز ما این است که تا پای جان انقلابمان را همراهی می‌کنیم، راه شهدا را ادامه می‌دهیم و در برابر دسیسه‌های دشمن ایستادگی می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار