۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های ایلام هزینه شد

استاندار ایلام گفت: بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای احداث یا تکمیل راه‌های مواصلاتی، ابنیه و تونل‌های استان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۶۲۵۸۴۰
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،"حسن بهرام‌نیا"  استاندار ایلام روز یکشنبه در جشنواره شهید رجایی در استان ایلام، اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال (۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) برای زیرساخت‌های استان هزینه شد که ۹۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در حوزه راه و ابنیه صرف شد.

وی افزود: توسعه راه ها و ابنیه در این سه سال موجب کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت زائران اربعین و همچنین تسهیل در تردد آن‌ها شد.

بهرام‌نیا یادآور شد: اربعین‌ امسال سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۰۳ نفر زائر معادل بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از استان ایلام و مرز مهران عبور کردند و تردد و سفر ارزان، راحت، ایمن و عزتمند زوار مد نظر دولت‌های سیزدهم و چهاردهم بود.

وی با بیان اینکه این پیاده‌روی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور آخرین منجی است، بیان کرد: مسئولان استان با اقدامات جهادی و خستگی ناپذیر و با توسعه زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی و خدماتی، شرایط حضور ۵۰ درصدی زائران اربعین را در مرز مهران فراهم کردند.

نماینده دولت سیزدهم در استان ایلام ادامه داد: شهرستان مهران در حالت عادی ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ایام اربعین این شهرستان کوچک افزون بر سه میلیون نفر زائر را پذیرایی کرد.

۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های ایلام هزینه شد

وی خاطرنشان کرد: نتیجه همدلی مردم و مسئولان، خدمات رسانی مطلوب به انبوه زائران مرز مهران بود و ایلام بار دیگر ثابت کرد پایتخت خادمان زائران اربعین است.

وی افزود: باتوجه به افزایش ظرفیت پارکینگ های بزرگ اربعین، ۷۸ درصد زائران امسال با خودروهای شخصی خود آمدند و ۲۳ درصد زائران از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کردند.

استاندار ایلام با اشاره به برگزاری یادآور شد: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی است و عملکردهای کمی و کیفی ادارات‌ بر اساس شاخص‌های تعیین شده، بررسی و با سال قبل تر مقایسه و دستگاه برتر مشخص می شود.

یه گفته استاندار ایلام، ۵۳ دستگاه استان از شاخص‌های تخصصی و عمومی در مجوع نزدیک به ۸۴ درصد امتیاز و نمره را طبق مستندات کسب کردند که این امتیاز معدل قابل برای ادارات استان است.

۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های ایلام هزینه شد

وی تاکید کرد: هدف ادارات و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، رقابت دستگاه‌ها برای ارائه خدمات کمی و کیفی به مردم است.

در بیست و هفتمین دوره برگزاری جشنواره شهید رجایی دستگاه های زیر با کسب بیشترین امتیازها به عنوان ادارات برتر استان انتخاب شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار