خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

تبدیل به احسن پلاک با رعایت حقوق مردم صورت می‌گیرد

تبدیل به احسن پلاک با رعایت حقوق مردم صورت می‌گیرد
حجت‌الاسلام مجیدی عنوان کرد: اراضی موقوفه از شرع و قانون خارج نیست و بحث تمکین به مقررات وقف با کمترین ارقام و چه در احراز مالکیت و چه در بحث تبدیل به احسن پلاک با رعایت حقوق مردم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۰۳
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

 

قزوین_ به گزارش بسیج، شورای اداری بخش محمدیه با حضور مسوولان استان و شهرستانی در سالن شورای شهر محمدیه برگزار شد که بررسی امور وقف بخش محمدیه یکی از دستور جلسات این شورا بود.

 

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: شعار ما در حوزه وقف شعار مقام معظم رهبری است و بارها تکرار کرده‌ایم که قانون را به مثابه درختی می‌دانیم تا جایی که نشکند، اما نمی توانیم آن را از ریشه دربیاوریم و در این راستا در بیدستان، محمدیه و در روستاها از جمله حصار خروان جلسات متعددی برگزار و مباحث کارشناسی صورت گرفته است.

 

وی افزود: بحث اراضی موقوفه از شرع و قانون خارج نیست و در بحث تمکین به مقررات وقف با کمترین ارقام و چه در احراز مالکیت و چه در بحث تبدیل به احسن پلاک با رعایت حقوق مردم صورت می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: در بحث تبدیل به احسن در قانون و شرع یک تکلیف وجود دارد، اراضی که باید تبدیل به احسن بشود ما به آن وقف نمی‌گوییم و وقتی قرار است تبدیل به احسن بشود نباید چیزی از آن کسر گردد عین مبلغ قیمت زمین پرداخت و از ظرفیت خارج می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: تنها استانی هستیم که این ظرفیت را ایجاد نموده و حاضریم زمین را تبدیل به احسن کنیم به این صورت که زمین را با موقعیت وقفی کارشناسی حساب کنند. ۵۰ درصد از این قیمت کارشناسی را نگرفته و ۵۰ درصد باقیمانده را در جوار شهر محمدیه در شهر خاکعلی توافق کردیم و در بیدستان نیز اعلام کردیم که یک و نیم الی دو سال قسطی پرداخت کنند تا پلاک از موقوفیت خارج شود.

 

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی ادامه داد: به عنوان متولی وقف وظیفه داریم که پیگیری و استدلال کنیم، وقف شأن ولی فقیه است و ما نماینده ایشان را قانع کردیم که با این شیوه تبدیل به احسن را انجام دهیم و فعلاً در استان قزوین این امر در حال اجراست و به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: در شهر خاکعلی ۴۴ هکتار به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان سهم موقوفه مسکونی و تجاری است و در بیدستان هم علاوه بر روش تبدیل به احسن، پلاک به پلاک حاضریم این کار را انجام دهیم. 

 

حجت الاسلام مجیدی گفت: در زمینه تنظیم سند اجاره هم تنها شهری در ایران هستیم که مجوز خاص داریم و شش سال است که آن را تمدید کرده‌ایم، مجوزی که طبق آن خانواده‌های تحت پوشش رایگان و مجوزی که طبق آن مردم تا سال ۶۳ به صورت رایگان و از سال ۶۳ تا ۷۴ و از ۷۴ تا ۸۴ و از ۸۴ به بعد، ۵_۲۰_ ۴۰ درصد هزینه‌های واقعی را باید پرداخت نمایند اما متاسفانه در شهر بیدستان تا سال قبل با همه تبلیغاتی که انجام گردید کمتر از ۶۵ نفر مراجعه نمودند.

 

حجت الاسلام مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر موقوفه به درآمد برسد خیلی از مشکلات حل و باری از دوش نظام اسلامی برداشته می‌شود و وقف قادر است همراهی نماید و توقع دارد که بقیه دستگاه ها نیز در این امر همراهی نمایند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار