خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

مطالبه‌گری از شئون اصلی انقلاب اسلامی است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) مطالبه‌گری را شئون اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: این مهم باید در راستای حفظ ارزش‌های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گیرد تانتیجه مطلوب حاصل شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۱۵۵
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
مطالبه‌گری از شئون اصلی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم اختتامیه کارگاه منطقه‌ای توانمندسازی هادیان سیاسی اظهار کرد: امروزه مهمترین مسئله کشور ما اقتصاد است که این موضوع در جمع هادیان سیاسی استان‌های مرکزی، کردستان و همدان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 وی ائمه اطهار (ع) را دارای ساحت و منزلت‌های مختلف دانست و افزود: در زیارت‌نامه‌های حضرات معصومین (ع) به ساحت و جایگاه‌های این بزرگواران اشاره شده که از جمله این جایگاه‌ها، جایگاه والای تبیین است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به فراز «السلام علیک حین تقرء و تبین» گفت: این فراز از زیارت‌نامه آل یاسین نشانگر ساحت تبیین ائمه معصومین (ع) است و شما هادیان سیاسی نیز با عمل به جهاد تبیین ادامه دهنده راه این بزرگواران خواهید بود.

وی با اشاره به اهمیت عملکرد هادیان سیاسی در جامعه به خصوص در دولت چهاردهم گفت: کمک به دولت حاضر، از ضروریات کشور است و باید انجام گیرد و در عین حال نباید از مطالبه‌گری غفلت شود چراکه خود مطالبه‌گری به نوعی یاری دولت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان مطالبه‌گری را شئون اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این مهم باید در راستای حفظ ارزش‌های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

 وی مطالبه‌گری را از دو جهت ضروری دانست و عنوان کرد: در وهله اول مطالبه‌گری باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام گیرد زیرا وظیفه هر مسلمانی است که نسبت به برادر دینی خود انجام می‌دهد؛ در وهله دوم مطالبه‌گری در راستای مردم‌سالاری دینی صورت می پذیرد یعنی مردم نسبت به نظام و حاکمیت نباید بی‌تفاوت باشند در نتیجه برای تقویت نظام باید مطالبه‌گری صورت پذیرد.

نجاری با اشاره به ویژگی‌های مطالبه‌گری در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مد‌ّظلّه‌العالی) افزود: عمل به این اصل مهم نباید منجر به سیاه نمایی و ناامیدی شود همچنین باید اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشد.

وی نتیجه بخش بودن مطالبه‌گری را یکی از اصول مهم دانست و خاطرنشان کرد و گفت: مطالبه‌گری باید در چهارچوب قانون و دارای مبنای علمی باشد تا به نتیجه مطلوب برسد زیرا در غیر این صورت موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) محور مهم در مطالبه‌گری را آرمانگرایی و اخلاق مداری دانست و افزود: رعایت اخلاق نقد نیز از ملاحظات دیگری است که در مطالبه گری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان سوء استفاده نکردن دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از مطالبه‌گری‌ها یک اصل اساسی عنوان کرد و گفت: در عین مطالبه‌گری باید راهکارهای لازم علمی و عملی برای رشد و شکوفایی دولت نیز مطرح شود تا به سر منزل مقصود برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار