خبرهای داغ:

رونمایی پتروشیمی‌امیرکبیر از کاتالیست ایران‌ساخت با صرفه‌جویی۱۶میلیون یورویی

در حاشیه هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست، از کاتالیست C2 هیدروژناسیون استیلن که به عنوان عامل تسریع‌کننده واکنش‌های شیمیایی در صنعت پتروشیمی شناخته می‌شود، رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۰۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان دکتر سعید‌صادقی مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با بیان اینکه این کاتالیست با همکاری شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت دانش بنیان اکسیر نوین طراحی و ساخته شده، اظهار داشت: توانستیم هزینه نجومی هجده میلیون یورویی این کالا را در شرایط تحریم از میان برداشته و با یک هشتم قیمت یک محصول تمام ایرانی را تولید کنیم.

وی مدت زمان آغاز به کار تا تولید نهایی این محصول را ۱۰ ماه عنوان کرد و گفت: انحصار این محصول در اختیار آمریکا و چند کشور اروپایی بود اما حالا ایران نیز به این دانش دست یافته است.

صادقی به تشریح ماجرای زیاده خواهی دلالان و واسطه‌ها در خریدهای خارجی این محصول اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواستیم نمونه خارجی این کاتالیست را خریداری کنیم اولا باید ریسک خرابکاری صنعتی را می‌پذیرفتیم و از سوی دیگر نیز احتمال عدم تحویل محصول نیز وجود داشت؛ چراکه واسطه‌ها تا ۱۰۰ درصد قیمت محصول را برای پیش پرداخت طلب می‌کردند. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این کاتالیست به تایید معاونت فناوری رئیس جمهور هم رسیده و گواهی انحصار نیز برای آن صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار