خبرهای داغ:

رونمایی از پوستر روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از ۵۱ واحد نمونه در تبریز

تبریز- پیش از ظهر امروز پوستر روز ملی صنعت و معدن با حضور سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان صنعت و معدن استان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۳۶۱
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سرپرست استانداری در این آیین با اشاره به سابقه صنعت استان، گفت: ۹۶ درصد صنایع استان در اختیار بخش خصوصی است.

تراب محمدی با بیان اینکه سرمایه گذاری های خوبی از سوی بخش خصوصی در استان انجام شده است، افزود: امروز در همه شهرهای استان، مراکز صنعتی و شهرک ها و نواحی صنعتی فعال هستند.

وی نبود زیرساخت های لازم را مشکل مهم صنعت استان عنوان و بیان کرد: نبود این زیرساخت ها بخصوص در حوزه برق بسیار مشهود است به طوری که در فصل گرما صنایع را با مشکل روبرو کرده است.

محمدی احیای ۷۰۲ واحد صنعتی، خدماتی و کشاورزی در استان را در دولت سیزدهم موفقیت بزرگی دانست و ادامه داد: این موفقیت نتیجه همراهی و همکاری مدیران استانی و پای کار بودن صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در ادامه آذربایجان شرقی را بهترین الگو برای خصوصی سازی در کشور عنوان کرد.

محمدکلامی اضافه کرد: حرکت در اقتصاد تحریمی با وجودی که برای برنامه ریزان، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سخت است ولی به رغم همه سختی، نمره خوبی از مخاطبان گرفته ایم.

وی میدان دادن به بخش خصوصی را مهم دانست و تاکید کرد: اگر به دنبال رفع عقب ماندگی ها در استان هستیم باید بخش خصوص تقویت شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در ادامه از برگزاری آیین تجلیل از ۵۱ واحد نمونه و پیشکسوتان صنعت خبر داد و گفت: ۹ واحد از این واحدها در سطح ملی برتر شناخته شده اند.

مهدی امینی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد صنعتی، معدنی و تجارتی برای حضور در این مراسم ثبت نام کرده اند، افزود: از بین آن ها ۵۱ واحد برای تجلیل انتخاب شدند که پنجم مهر ماه از آن ها تجلیل می شود.

وی افزود: در این مراسم که با حضور فعالان صنعت و معدن برگزار خواهد شد دو وزیر صنعت و معدن و تجارت و کشاورزی نیز به احتمال زیاد حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار