خبرهای داغ:
بقایی خبر داد

هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد تومانی مردم  همدان برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی

همدان-جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: مردم همدان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی به زوار هزینه کردند.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۴۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد تومانی مردم  همدان برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی بقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از روند خدمت رسانی موکب‌های همدان به زائرین اربعین حسینی، این خدمت‌رسانی را توفیق و فرصتی بزرگ برای همدان دانست و اظهار کرد: فرصت بی‌نظیر اربعین توفیق بزرگی برای مردم استان همدان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه به لطف اباعبدالله الحسین (ع) ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ با فعالیت ۸ ایستگاه آغاز به کار کرد، گفت: امروز ۱۶۷ ایستگاه صلواتی و زائرسرا به منظور خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در استان همدان فعالیت می‌کنند.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان به سازماندهی ۱۵ هزار خادم به منظور خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در استان اشاره و تاکید کرد: از این جعیت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر سن کمتر از ۱۵ سال دارند.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان توفیق میزبانی از زائران اربعین حسینی را داشتند، گفت: امسال مردم در ایام اربعین حسینی در تمام شهرستان‌ها خدمت‌رسانی کردند و موج بزرگ خدمت‌رسانی حتی در روستا‌های دورافتاده نیز به راه افتاده بود و با وجود داشتن مشکلات به خوبی پای کار بودند و خدمت در دستگاه امام حسین (ع) را افتخارو برکت می‌دانستند به طوری که افرادی که درگیر کار در این مسیر بودند برکت خدمت‌رسانی را  هر سال بهتر درک می‌کنند.

بقایی با تاکید بر اینکه اربعین برای مردم استان یک کار مستمر شده است، افزود: این در حالی است که متاسفانه برای دستگاه‎ها، ادارت و نهاد‌ها این اتفاق نیافتاده است؛ مسئول حاکمیتی که در ایام اربعین کربلا مشرف می‌شود و در استان خودش بیش از ۲ میلیون زائر تردد می‌کنند این فهم موضوع اربعین را ندارد.

وی اضافه کرد: چطور است که برای ایام تعطیلات نوروزی ستاد تسهیلات سفر‌های نورزی برای چند ده یا چند صدهزار نفر مسافر تمام ظرفیت‌ها را پای کار می‌آورند، اما برای بیش از ۲ میلیون  نفر که برای بازه ۴۰ روزه از استان تردد می‌کنند بی‌تفاوت هستند؟   اگر می‌خواهید استان را معرفی کنید برای استان چه فرصت و ظرفیتی بهتر از ایام اربعین؟ اگر می‌خواهید در حوزه کارآفرینی اقدامی داشته باشید چه فرصت و ظرفیتی بهتر از این ایام؟ در حالی که رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره ۸ هزار شهید استان فرمودند «همدان مرکز تمام ارزش‌های تمدنی کشور است»؛ چرا نهاد‌های حاکمیتی و متولیان پای کار اربعین نمی‌آیند؟

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با تاکید بر اینکه ما در  قالب ستاد چهار کار سازماندهی، نظارت، حمایت و هدایت را برای موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی انجام می‌دهیم، گفت: ما حمایت مالی آنچنانی نداریم ولی حمایت قانونی و اقدامات تسهیل‌گری را داریم و هر موکبی که برپا می‌شود با دستگاه‌های مربوطه هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم تا مشکلی در ایجاد موکب پیش نیاید و برای گرفتن مجوز حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم همدان امسال نیز همچون سال‌های گذشته در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی به زیبایی تمام پای کار بوده و خادمی  کردند، به هزینه‌کرد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی مردم در ایام اربعین به منظور خدمت‌رسانی به زوار اشاره و اظهار کرد: در استان در ایام اربعین یک میلیون زائر غذا میل کردند و ۱۰۰ هزار نفر در شب اسکان داده شد که تمامی این هزینه‌ها به صورت مردمی است؛ کدام اداره به تنهایی می‌تواند این کار بزرگ را انجام دهد؟ با این حال گاهی مردم برای گرفتن چند پتو برای اسکان زائر وقتی به سازمان یا اداره‌ای مراجعه می‌کنند با مشکل و چالش مواجه می‌شوند.

بقایی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمت‌رسان همچون برق، آب، گاز و راهداری، اداره غله و سازمان جهاد کشاورزی، سپاه و بسیج به خوبی در بحث خدمت‌رسانی به زائرین ورود داشتند و پای کار بودند و ایستگاه‌های صلواتی از این دستگاه‌ها اعلام رضایتمندی کردند که تشکر می‌کنیم، گفت: ایستگاه‌های صلواتی از برخی ادارات مانند هلال احمر بیشترین نارضایتی را داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون نفر در مسیر رفت و ۲ میلیون نفر در مسیر برگشت از همدان عبور می‌کنند که در نوع خود فرصتی بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود، اضافه کرد: اربعین برای مردم استان سالیانه شده به این صورت که تمام سال درگیر این حماسه بزرگ هستند و اربعین که تمام می‌شود، سهم اربعین سال آینده را کنار می‌گذارند و درگیر این موهبت محبت حسینی شده‌اند که مایه افتخار است.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان با تاکید بر اینکه شعار همیشگی ما برای حماسه اربعین دو شعار «اربعین تا ظهور» و «همه خادم هستیم» است، افزود: شعار‌های استان در این حوزه ثابت و نهادینه شده است اگرچه نیاز به تعمیم این مهم نیز احساس می‌شود.

وی به برگزاری مراسم اختتامیه خدمتگزاری ایستگاه‌های صلواتی استان در روز پنج شنبه اشاره و عنوان کرد: طی این مراسم از خادمان ایستگاه‌های صلواتی نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار