خبرهای داغ:

۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی به ۵۴ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به همت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان به ۴۸ واحد صنعتی و در سال جاری نیز ۱۱۳ میلیارد تومان به ۵۴ واحد صنعتی تسهیلات ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال از طریق بانک‌های عامل از محل اعتبارات قرارگاه اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۲۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳

مهندس حسین پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: استان فارس با جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون نفر جمعیت، ۳۸ شهرستان و ۱۲۰ شهر دارای ۶۲ شهرک صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی در شیراز، جهرم، لار و کازرون است

وی افزود: در استان چهار هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری واشتغال صنعتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر است.

پناهی با اشاره به اینکه فارس یکی از استان‌های غنی از لحاظ معدنی است، افزود: این استان دارای ۷۰۵ واحد معدنی با پروانه بهره برداری و اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس بیان کرد: تقویت و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از جمله راهکار‌های حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی است که احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال همواره مورد توجه این صنعت است.

وی با بیان اینکه واحد‌های کوچک و متوسط به عنوان پیشران اقتصاد نقش قابل توجهی در اشتغال زایی، نوآوری و آموزش نیروی کار، توسعه صادرات، سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد اقتصادی در کشور دارند، یکی از برنامه‌های مهم و شاخص بسیج مهندسین را توجه ویژه به این صنایع عنوان کرد.

وی گفت: سازمان بسیج مهندسین طرح صنعت یار را با هدف انجام یک پایش و عارضه یابی و کمک به احیا و فعال سازی صنایع با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نقش آفرینی گروه‌های جهادی از اقشار دیگر بسیج اساتید، دانشجویی، حقوقدانان، اصناف، کارگری سازماندهی و با هم افزایی دستگاه‌های دولتی همچون اقتصادی استانداری، سازمان صنعت و معدن، کشاورزی و دادگستری استان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی شیراز از جمله بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور است، گفت: ۲۳۰۰ واحد در این شهرک مستقر هستند که کلینیک تخصصی در پنج سرفصل به ارایه آموزش به واحد‌های کوچک و دانش بنیان کردن واحد‌ها و مشاوره‌های رایگان می‌پردازد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در ادامه بیان کرد صنایعی که قابلیت احیا داشته باشند با استفاده از شبکه مهندسان بسیجی با ظرفیت دستگاه‌های دولتی و تامین مالی قرارگاه اقتصاد مقاومتی و بازار سرمایه تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته از بودجه بودجه تسهیلات کارفرمایی ۱۴۰۱ قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه فجر بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی و در سال جاری از بودجه تسهیلات کارفرمایی ۱۴۰۲ قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه فجر نیز از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان برای ۵۴ واحد صنعتی تسهیلات کارفرمایی ایجاد اشتغال و تثبیت اشتغال اختصاص یافته است.

پناهی افزود: تعداد واحد‌های صنعتی پایش و عارضه یابی شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ واحد صنعتی است.

به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس در سال جاری، ۱۲ جلسه قرارگاه صنعتی و ۴ کلینیک سیار صنعت با همراهی و هم افزایی دستگاه‌های دولتی به رفع مشکلات تولید پرداخته اند و ۸۲ واحد توسط کلینیک صنعت و معدن مشاوره دریافت کرده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار