خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان؛

پیشینه مذهبی معنوی و فرهنگی پلدختر به نسل آینده منتقل شود

پیشینه مذهبی معنوی و فرهنگی پلدختر به نسل آینده منتقل شود
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پیشینه مذهبی ، دینی و فرهنگی پلدختر را  لازم است با مرور و بازگو کردن  به نسل های آینده انتقال داد تا با آن بیشتر آشنا شده و افتخار کنند.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۱۰
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در  آیین تکریم و معارفه امام جمعه پلدختر که در مسجد جامع پلدختر برگزار شد  گفت: پلدختر که به نام هویزه ثانی از آن نام می برند به جهات فرهنگی ، دینی ، مذهبی و اجتماعی شهری ممتاز است.

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد رضا شاهرخی  اظهارکرد: حضور دانشمند بزرگ مرحوم علامه سید نعمت الله جزایری از مفاخر و علمای شیعه ، موقعیتی ممتاز در شهرستان پلدختر است.

وی افزود: روحانیت پیشرو و پیشگام همچون  شهیدان حج اسلام سید فخرالدین و سید نورالدین رحیمی نمایندگان مردم پلدختردر دوره اول مجلس شورای اسلامی  بیانگر بصیرت ، تیزبینی و روشنی بینی مردم شهرستان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این ۲ سید بزرگوار را مردم پلدختر در فضای آلوده ای که منافقان و لیبرال ها در آن زمان ایجاد کردند ، به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب کردندکه الگویی برای نمایندگان استان هستند.

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام ایمانی بیش از ۱۷  سال در شهر پلدختر درسنگر امامت جمعه انجام وظیفه کرد و مرحوم حجت الاسلام شیخ علی بابایی ظرفیتی برای تعلیم و آموزش معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود که هر ۲  محل رجوع مردم بودند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی یادآورشد : پلدختر شهری است که با وجود شهدا ، سرداران ، رزمندگان ، جانبازان و جهادگران  و پیشکسوتان ایثار و شهادت ممتاز است وتعامل سران عشایر و طوایف و دل باختگان به اهل بیت (ع) در این منطقه با بزرگان سادات بی نظیر و مثال زدنی و بوده و است که همه اینها داشته های معنوی ، دینی و فرهنگی است.

وی افزود: این پیشینیه مذهبی ، دینی و فرهنگی پلدختر را  لازم است با مرور و بازگو کردن  به نسل های آینده انتقال داد تا با آن بیشترآشناشده و افتخارکنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به نمازجمعه ، خدمت به دین است و دراین راستا رونق مجالس، محافل و آموزه های دینی تبلیغ و نشر آن ضرورت دارد.

وی افزود: امامان جمعه، ستادها  و دست اندرکاران نماز جمعه بیشترین نقش را در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند و مشارکت نیروهای مسلح و امنیتی در این فریضه الهی و سیاسی خدمت گذاری به نمازگزاران و مردم  است که باید آن را قدردانست.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با بیان این که نماز جمعه نعمتی است که باید قدردان آن باشیم یادآورشد: دیدگاه مردم به جایگاه  نماز جمعه و ارج نهادن به آن باید این گونه باشد که نماز های جمعه در هر نقطه ای از کشور بخشی از دستگاه رهبری را در آن منطقه انجام و امامان جمعه بخشی از این دستگاه  و مسوولان انقلاب اسلامی در سراسر کشور هستند که خواسته ای برای خود ندارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در سراسر کشوربرگزار می شود که به جز خرم آباد ۱۷ پایگاه آن مربوط به شهرستان های استان لرستان است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
آخرین اخبار