بررسی ظرفیت اصناف قم جهت حضور در جشنواره فردخت

جلسه هم افزایی مسئولین برگزاری جشنواره فردخت باحضور معاون بازرگانی اداره کل صمت، روسای اتحادیه‌های تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک استان و جانشین بسیج سازندگی سپاه و مسئول بسیج جامعه زنان استان قم در سالن همایش اصناف برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۴۳
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این جلسه با هدف مشارکت و حضور اصناف قم در راستای مشارکت اصناف و حضور برترین تولیدکنندگان پوشاک خانواده در جشنواره فردخت برگزار شد.

زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان استان قم نیز در این جلسه ابتدا به بیان اهداف این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش اثر طراحی و پژوهش فعالیت می‌کند و انتظار می‌رود تولید کنندگان در این جشنواره حضور موثر داشته باشند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان قم ضمن ابراز امیدواری از اینکه خروجی این جشنواره نمونه کارها و طراحی های خوب و شایسته برای استان باشد افزود: با توجه به اینکه شهر قم قطب پوشاک ایرانی اسلامیست، از اتاق اصناف استان و مخاطبین این مجموعه اعم از تولید کنندگان و فروشندگان برای همکاری جهت بهتر برگزار شدن جشنواره استقبال خواهیم کرد. 

امیرحسین پروان معاون بازرگانی اداره کل صمت استان در این جلسه اظهار داشت: جشنواره فردخت برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است که همه توان داخلی پای کار این جشنواره باشد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این جشنواره این است که فروش لباس در آن مطرح نیست وهدف این جشنواره ایجاد فرهنگ سازی، ارتباط تولید کنندگان با جامعه و ارائه طرح‌های ایرانی اسلامی‌ است.

ابوالفضل صادقی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان قم نیز در این جلسه بر مشارکت و همکاری اتاق اصناف مرکز استان به ویژه دو اتحادیه مذکور تاکید کرد.

سرهنگ پاسدار عباس روحی در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: حمایت از مشاغل خانگی، از جمله حمایت مالی و وام اشتغال به خصوص به صنف تولید کنندگان پوشاک در دستور کار ما بوده است. 

جانشین سازمان بسیج سازندگی‌ استان قم تاکید کرد: انتظار داریم در نتیجه وام های اعطا شده؛ ارتقا سطح کیفی طراحی و دوخت پوشاک استان رقم بخورد.

 روحی در ادامه افزود: کار دشمن تغییر محاسباتی ذهن است، موضوع حجاب و عفاف هم از همین نوع محاسبات است و جشنواره فردخت ناشی از همین دغدغه است.
 
وی اشاره کرد: ما در معاونت سازندگی سپاه، دنبال ترویج مد و لباس درست در استان قم هستیم و معتقدیم عرضه کنندگان پوشاک ایرانی اسلامی باید حمایت بشوند.

روحی بیان داشت: ما انتظار داریم طراحی‌های برتر جشنواره فردخت را پشت ویترین های شهر ببینیم؛ یک بخش  از تسهیلات معاونت سازندگی به جشنواره فردخت، اعطای وام قرص الحسنه به شرکت کنندگانی است که در بخش ارائه اثر کار خود را به عرصه تولید برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار