کارشناس بهداشت و درمان:

ایلام نیازمند تحول در حوزه درمانی است

کارشناس بهداشت و درمان گفت: ایلام در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌ها نیازمند تحول و برنامه‌ریزی برای نظارت و کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی است.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۹۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،میلاد رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: با وجود اینکه سالانه بیش از هزار مورد سرطان داریم بخش غربالگری سرطان در ایلام نداریم.

 وی افزود: برای ماموگرافی حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که در صورت تأمین اعتبار این مورد راه‌اندازی می‌شود.

 کارشناس بهداشت و درمان گفت: با حدود ۲۵ میلیارد بخش قلب در بیمارستان مصطفی خمینی راه‌اندازی می‌شود که با توجه به شرایط امروز جامعه و رشد بیماری‌های قلبی نیاز داریم تا مراکز دولتی به امکانات روز جامعه مجهز شوند.

 رستمی گفت: در ایلام مشکل دیالیز به عنوان یک اولویت حاد مطرح است و همچنین در بخش دولتی سنگ‌شکن کلیه نداریم که این مورد نیازمند تدبیر مسئولین است.

 وی یادآور شد: در ایلام ۵۰ پایگاه اورژانس باید احداث شده و ناوگان آمبولانس فرسوده است؛ همچنین باید زیرساخت‌های اورژانس هوایی در ایلام مستقر شود.

 کارشناس بهداشت و درمان تصریح کرد: همه بیمارستان‌های تقریباً ضررده هستند و نیاز است مراکز درمانی در شهرستان‌های کوچک مانند هلیلان، چوار و سیروان احداث شود.

 رستمی خاطرنشان کرد: ایلام در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌ها نیازمند تحول و برنامه‌ریزی برای نظارت و کیفیت‌بخشی به خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی یادآور شد: علاوه بر این نیاز است تا در حوزه بهداشت و درمان نظارت‌ها را بیشتر کرده و رویکردی اتخاذ شود تا مردم تحول در حوزه درمان را احساس کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار