خبرهای داغ:
امام جمعه موقت گرگان:

عهدشکنی در بیعت با امام زمان (عج) نکنیم

حجت الاسلام لیوانی با بیان اینکه عهدشکنی در بیعت با امام زمان (عج) نکنیم، گفت: رمز و شرط سعادت، پیروزی و عاقبت‌بخیری پایبندی در بیعت با امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۹۶۲۶۹۶۰
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

عهدشکنی در بیعت با امام زمان (عج) نکنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گرگان با گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد:  در بیعت با امام زمان (عج) شرایطی وجود دارد که پایبندی به آن می‌تواند باعث سعادت و چراغ راه هدایت باشد.

وی رسیدگی به محرومان و دستگیری از نیازمندان را یکی از شروط بیعت دانست و افزود: باید در پیمانی که با امام عصر خویش می‌بندیم راسخ  ثابت‌قدم بمانیم.

لیوانی، یکی از راه‌های نزدیک شدن به ظهور را خواندن روزانه دعای عهد دانست و افزود: برای نزدیک شدن به ظهور باید رشد کنیم مرحله عهد و بیعت نخستین گام در بیعت است.

امام جمعه موقت گرگان گفت: منتظران امام زمان در همه عالم به بیان امیرالمومنین امام علی (ع) غربال می‌شوند تا به مدال درک ظهور برسند.

لیوانی با اشاره به اینکه عهد و بعیت شرط لازم ولی کافی نیست، تصریح کرد: عهدی که با امام خودمان می‌بندیم نباید زیر آن عهد بزنیم و عهدشکن نباشیم.

وی با اشاره به پیاده‌روی بزرگ اربعین و عهد میلیون‌ها زائر حسینی گفت: میلیون‌ها نفر در اربعین لبیک یا حسین و لبیک یا مهدی سرمی‌دهند و خود را در یک آزمون سخت امتحان می‌کنند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه هم‌عهدی و بیعت با امام عصر را نشانه یک امت واحده دانست و بیان کرد: اینکه در مسیر اهل‌بیت (ع) حرکت کنیم راه سعادت است.

لیوانی با اشاره به اینکه همرنگ اهل‌بیت باشیم، گفت: این هم‌عهدی باید خودش را در حیا و عفت نشان دهد که از مصادیق سبقت‌الله است، اگر بگوییم یا صاحب الزمان بیا ولی حیا و عفت در جامعه‌ ما نباشد ما با امام زمان عهد نبستیم.

وی یکی دیگر از نشانه‌های هم‌عهدی را خدمت به مردم دانست و افزود: در اربعین چقدر زیبا مردم به همدیگر خدمت می‌کنند هرچقدر به خلق خدا خدمت کنید هم‌رنگ اولیای خدا خواهید شد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رنگ خدا انصاف است، گفت: اگر قرار است فرمایش نائب امام زمان یعنی تولید ملی رونق پیدا کند و مردم مشارکت کنند باید کشاورز، دامدار، مرغدار، صنعتگر و تولید کننده حمایت شود.

لیوانی افزود:  حمایت به معنای آن است که انصاف رعایت شود، تولید کننده زحمت می‌کشد اما سود را واسطه می‌برد نباید واسطه و دلال‌ها سود ببرند بیایید با انصاف قیمت‌گذاری کنید، هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده رضایت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار