مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

طرح شهید عجمیان و شاداب سازی یکهزار و ۱۰۰ مدرسه در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، از شاداب سازی یکهزار و ۱۰۰ مدرسه در استان در قالب طرح شهید عجمیان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۲۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح شهید عجمیان طرح مشارکتی است که صفر تا صد آن توسط گروه های جهادی، خیران مدرسه یار و انجمن اولیا و مربیان اجرا می شود و اداره نوسازی تامین کننده اعتبار طرح است.

وی ادامه داد: امسال ۳۸ میلیارد تومان برای شاداب سازی در نظر گرفته شده است که تعداد مدارس ۱۱۰۰ مدرسه شاداب سازی شامل هفت هزار کلاس درس بوده و رویکرد ما پوشش نقاط ضعف استان در مناطق محروم و کم برخوردار است.

فرهودی اضافه کرد: از یکهزار و ۱۰۰ مدرسه مورد نظر در شاداب سازی ۵۲۸ مدرسه تمام شده و باقی آن تا اول مهر تمام می شود که اجرای آن نیز مشروط به اولویت نیاز مدارس است و امکان دارد مدرسه ای نیاز به ساخت سرویس بهداشتی، مدرسه ای نیاز به رنگ آمیزی و مدرسه نیاز به ایزوگام بام مدرسه و در مدرسه دو یا سه مورد از نیازها اولویت باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ۵۱۲ طرح نیمه تمام وجود داشت، گفت: تا مهر ماه ۳۱۳ طرح آماده و باقی آن ظرف ۱۸ ماه آینده آماده و به بهره برداری می رسد.

فرهودی افزود: امسال در شش ماهه اول هر سه روز یک مدرسه تحویل داده ایم که در واقع برای هر روز کاری دو کلاس درس است و برای ۶۱ طرح آموزشی اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۵۰ میلیارد توسط خیران و باقی توسط دولت هزینه شده است.

وی به سرانه فضای آموزشی مدارس استان نیز اشاره و بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار سرانه دانش آموزی استان از کشوری فراتر رفت، سرانه کشوری ۵/۲۷ است که استان۵/۶۱ است که تا پایان برنامه هفتم این سرانه باید به ۶/۱ مترمربع برسد که از آن زیاد فاصله ای نداریم.

فرهودی خریداری تجهیزات آموزشی برای مدارس استان را از دیگر اقدامات اداره نوسازی طی چند ماهه اخیر خواند و افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان تجهیزات  فضاهای آموزشی برای مدارس خریداری و با رویکرد محرومیت زدایی توزیع کردیم که بخشی از آن متخصص هنرستان ها در راستای مهارت آموزی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: برای هنرستان ها ۱۱ دستگاه سی ان سی خریداری شد  که ۲۱ میلیارد تومان هزینه شده و برای هنرستان های وحدت تبریز، طالقانی تبریز، امام خمینی بناب،  مفتح تببریز، شکاری مراغه، خوارزمی آذرشهر، شهید ابریشمی اسکو، شهید هاشمی مرند وقدس خسروشهر توزیع شدند. 

 فرهودی همچنین از برگزاری جشنواره استانی خیران مدرسه ساز در ۲۶مهرماه خبر داد و گفت: پیش از این جشنواره در چند شهرستان نیز این جشنواره برگزار می شود که میانه، سراب، بناب، مرند و مراغه از آن جمله است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی افتتاح مدرسه کریم آذربایجان را از دیگر برنامه های این اداره کل نام برد و گفت: این مدرسه هدیه دولت به نماد خیران کشور و به نام حاج کریم  در ۱۸۰ متر مربع برای قدردانی از خیران حقیقی و حقوقی که با تفکر عمیق پای در امر مدرسه سازی گذاشتند، است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار