نگاه ویژه دولت سیزدهم تحول اساسی رادرحوزه بزرگراهی استان اردبیل رقم زدکه درهمین راستامردم اردبیل انتظاردارنددولت چهاردهم نیز همانند دولت سیزدهم تحول بزرگراهی در استان اردبیل را تا رسیدن به هدف نهایی تداوم بخشد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بزرگراه یکی از اساسیترین نیازهای استان اردبیل به شمار میرود چرا که از نظر آماری میانگین مسافت بزرگراههای این استان نسبت به کشور فاصله فاحشی دارد و همین موضوع سبب شده تا ساخت بزرگراه یکی از اساسیترین مطالبات مردم منطقه و رسانههای محلی باشد.
وقتی موضوع جدیتر میشود که وقوع تصادفات متعدد جادهای در شمال، مرکز و جنوب استان نیاز به ساخت جادههای ایمن و بزرگراهی را بیش از پیش نمایان میکند. دست اندرکاران امر به خوبی این نیاز را درک کرده و در راستای رفع آن دست به کار میشوند.نیاز استان اردبیل به تکمیل عملیات ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراهبراساس نظر کارشناسی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، ساخت ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه در این استان هدف گذاری شده است و بر همین اساس طی ۶ سال گذشته قالب راههای شریانی استان که باید به بزرگراه تبدیل شود، ردیف بودجه ملی اخذ کرده است تا از این طریق سرعت عملیات اجرایی ارتقا یابد.دولت سیزدهم جدیتر از دولتهای قبل ابتدا تمرکز خود را بر روی پروژههای نیمه تمام گذاشت که در همین راستا بزرگراه اردبیل – مشکینشهر به طول ۸۵ کیلومتر با نگاه ویژه این دولت و اختصاص منابع مالی مورد نیاز تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.نگاه ویژه دولت سیزدهم محدود به پروژههای نیمه تمام نماند و در راستای رفع نیازهای بزگراهی استان اقدامات ویژهای انجام شد که از جمله آن میتوان توسعه چشمگیر عملیات ساخت بزرگراه در نقاط مختلف استان از جمله سرچم اشاره کرد.
رشد ۷۵ درصدی بزرگراههای استان اردبیل در دولت سیزدهمسید حامد عاملی، استاندار اردبیل در بازدید از پروژههای بزرگراهی اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در مجموع عمر خود، صاحب ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه بود که بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم با تکمیل ۵۲ کیلومتر بزرگراه طی سال اول و ۸۵ کیلومتر طی سال دوم، این میزان به ۳۲۲ کیلومتر افزایشیافته و رشد بینظیر ۷۵ درصدی را تجربه کرد.وی از تداوم عملیات اجرایی ساخت بزرگراه در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز عملیات اجرای ۵۰ کیلومتر بزرگراه دیگر در حال انجام است که بهزودی تکمیل و در اختیار مردم قرار میگیرد.استاندار اردبیل با بیان اینکه برای جبران عقبماندگیها و توسعه بزرگراهها و راههای مواصلاتی استان کارهای خوبی انجام شده است، افزود: اصلیترین برنامه استان اردبیل در حوزه راههای مواصلاتی، اتصال شمال به جنوب استان از طریق بزرگراه و ارتقای دیگر راههای مواصلاتی استان است.
نگاه ویژه دولت سیزدهم به پروژههای بزرگراهی استانپروژه دو بانده کردن جاده اردبیل – سرچم که به عنوان راه اصلی اردبیل به مرکز کشور محسوب میشود از جمله پروژههایی بود که دولت سیزدهم نگاه ویژهای به آن داشت و کماکان نیز دولت محلی بر سرعت عملیات اجرایی آن تاکید دارد.براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، توسعه شبکه بزرگراه مرکز استان تا سهراهی سرچم در آزادراه زنجان - تبریز در مراحل مختلف اجرایی است که از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در دست اجرا تاکنون بهسازی و تعریض ۳۳ کیلومتر مسیر از سمت اردبیل به پایان رسیده و مابقی نیز آماده افتتاح و یا در دست ساخت است.همچنین قطعه ۷ این جاده که شامل احداث ۱۴ کیلومتر بزرگراه از محل سه راهی سرچم واقع در آزادراه زنجان – تبریز به سمت اردبیل بود طی هفته دولت به بهرهبرداری رسید.
قطعات در دست ساخت جاده سرچم تا پایان سال زیر بار ترافیک میرودمحبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: مسیر اردبیل – سرچم به عنوان اصلیترین مسیر ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور به شمار میرود و تکمیل قطعات این طرح جزو اولویتهای اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان است. وی افزود: در حال حاضر همه قطعات این مسیر با جدیت در دست اجراست و مصمم هستیم تا پایان سال جاری تمام قطعات در دست اجرای مسیر اردبیل-سرچم تکمیل و به روی خودروها گشوده شود. حیدری با بیان اینکه تکمیل و بهرهبرداری از قطعات در دست اجرای اردبیل - سرچم نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است، گفت: انتظار میرود با تخصیص و تأمین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در روند تکمیل شبکه بزرگراهی استان و ارتقای ایمنی جادهای باشیم.پروژههای بزرگراهی شمال استان به تدریج به بهرهبرداری میرسدمدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به دیگر پروژههای بزرگراهی استان، عنوان کرد: طبق برنامه احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای اردبیل - مشکینشهر، سربند – مشکینشهر، مشکینشهر- اهر، سهراهی صحرا - گرمی، اردبیل - سرچم و نیر - سراب در دست اجراست که به تدریج تکمیل و مورد بهرهبرداری خواهد شد.وی افزود: همه طرحهای بزرگراهی استان اردبیل دارای ردیف ملی هستند و این طرحها در قالب قطعات مختلف در شمال و جنوب استان با توجه به اولویت این قطعات تکمیل شده و به بهرهبرداری میرسد.
حیدری احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیلهسوار به طول ۶۵ کیلومتر و باند دوم پارسآباد – سربند – مشکینشهر به طول ۶۰ کیلومتر را از جمله طرحهای مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان عنوان کرد.تکمیل پروژههای بزرگراهی استان به ۳۰ همت اعتبار نیاز داردمدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تکمیل بزرگراههای استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، افزود: این استان نیاز به احداث ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه دارد و از این میزان ۱۸۰ کیلومتر تاکنون احداث شده ۱۸۰ کیلومتر در حال بهرهبرداری است و ۲۲۰ کیلومتر هم در دست احداث است که در ادامه نیاز است ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه دیگر هم در استان احداث شود.اینچنین دولتمردان مطالبه به حق مردم منطقه را شنیده و پای کار آمدهاند تا با تلاش شبانه روزی یکی دیگر از ضعفهای مهم و حیاتی استان اردبیل را رفع کنند و به این طریق این استان مرزی کشور نیز در مدار رشد و توسعه قرار گیرد که در همین راستا مردم اردبیل انتظار دارند دولت چهاردم نیز همانند دولت سیزدهم تحول بزرگراهی در استان اردبیل را تا رسیدن به هدف نهایی تدوام بخشد.
به گزارش خبرگزاری بسیج ، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.همچنین ۸ گردنه صعب العبور و برفگیر به نامهای حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قرهآغاج و اسالم در جادههای این استان قرار دارد.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار