خبرهای داغ:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

توزیع ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک در لرستان

توزیع ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک در لرستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از توزیع ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک از مردادماه امسال در مراکز و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۷۶۶۶
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک در کشور از مردادماه امسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن پنوموکوک در استان توزیع شده است.

دکتر کوشکی در ادامه افزود: برنامه واکسیناسیون پنوموکوک در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صورت همزمان با سراسر کشور از سن دو ماهگی کودکان در حال اجرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان یاد آور شد: پنومونی پنوموکوک یکی از شایعترین علل عفونت‌های تنفسی و مرگ و میر کودکان کمتر از پنج سال در جهان است.

 
وی باکتری پنوموک مهمترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان دانست و اظهار داشت: این باکتری باعث بیماری‌هایی از قبیل مننژیت، سینوزیت، پریکاردیت و اوتیت می‌شود.

کوشکی اضافه کرد: بیماری پنوموکوک می‌تواند سبب عوارضی مانند ناشنوایی، فلج دائمی و آسیب‌های مغزی و در موارد شدید سبب مرگ شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون پنوموک بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.


وی اظهار داشت:  واکسیناسیون کودکان، میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته می‌شود.


انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار