خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

مقبره استاد شهریار در تبریز گلباران می‌شود

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و گرامیداشت سالروز وفات استاد محمدحسین شهریار، مقبره این شاعر و ۴۰۰ شاعر، عارف و ادیب مدفون در مقبره‌الشعرای تبریز گلباران می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۷۷۸۴
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی افزود: به همین مناسبت مدیران دستگاه‌های دولتی، نهادهای فرهنگی و هنری و اهالی فرهنگ و هنر استان روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ساعت ۹ تا ۱۳ با حضور در مقبره‌الشعرا، به گلباران مقبره استاد شهریار و سایر شاعران، عارفان و ادیبان آرمیده در این مکان اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی نیز همین روز در تالار پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود، ادامه داد: همایش ملی روز شعر و ادب فارسی امسال با حضور مسئولین کشوری و سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای همسایه برگزار می‌شود و برپایی محفل شعر "سخن عشق" شب‌های شعر و موسیقی تا بیست و هفتم شهریور در مقبره‌الشعرای تبریز، تولید محتوا و گلباران مزار استاد شهریار در سالروز درگذشت وی از دیگر برنامه‌های روز ملی شعر و ادب فارسی در استان خواهد بود.

۲۷ شهریور؛ سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.

استاد شهریار سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار