خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین؛

۲ هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت جشن عاطفه ها میزبان دستان مهربان در جشن عاطفه ها می شوند

۲ هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت جشن عاطفه ها میزبان دستان مهربان در جشن عاطفه ها می شوند
ظاهری گفت: با برپایی ۲ هزار و ۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه ها ضمن جمع آوری کمک های مردمی تعداد ۸ هزار و ۶۸۴ بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان نیازمند تحت پوشش توزیع می شود. 
کد خبر: ۹۶۲۷۹۵۷
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

 

قزوین_به گزارش بسیج، ناصر ظاهری در نشست خبری که در اداره کل کمیته امداد قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جشن عاطفه ها امسال با شعار "مشق همدلی" برای تامین لوازم التحریر ۸۶۸۴ دانش آموز نیازمند تحت پوشش با کمک خیرین برپا می شود.

 

وی افزود: امسال ۲۳۱۳ پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری کمک های نقدی و جنسی خیرین در جشن عاطفه ها پیش بینی شده است که تا پایان مهرماه این هدایا در سطح شهر دریافت می شود. 

 

ظاهری تصریح کرد: جشن عاطفه ها روز ۲۹ شهریورماه برگزار می شود و زنگ مهربانی هم با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در روز ۱۰ مهرماه نواخته می شود. 

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: در استان ۴۷۹ دانشجو نیز تحت پوشش این نهاد است و در مقاطع کارشناسی و بالاتر تحصیل می کنند و پرداخت وام های دانشجویی نیز پیش بینی شده است. 

 

ظاهری گفت: حداقل کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. 

 

وی بیان کرد: علاوه بر پایگاه های برپا شده در فضای مجازی هم امکان دریافت کمک ها مهیا شده و روش های مشارکتی شامل سامانه Www.emdad33808.ir و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و پویش #1*028#8877* برای این کار تعیین شده است. 

 

ظاهری اظهارداشت: ۵۲ درصد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان در روستاها و مناطق محروم تحصیل می کنند و امسال بنیاد علوی نیز ۴۰۰ بسته تحصیلی به ارزش هر بسته یک میلیون تومان برای سال تحصیلی میان دانش آموزان توزیع خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: همچنین از سوی بسیج دانش آموزی ۴ هزار بسته تحصیلی شامل کیف و لوازم تحریر میان دانش آموزان نیازمند توزیع می شود و تلاش شده عدالت توزیع برای همه مددجویان رعایت شود. 

 

بگفته مدیرکل کمیته امداد استان قزوین برای تامین اقلام دانش آموزی امسال ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

 

این مدیر گفت: در سال گذشته برای تامین مایحتاج تحصیلی ۸۲۳۰ دانش آموز تحت پوشش حدود ۱۲ میلیارد تومان ‌کمک های مردمی جمع آوری شد و امسال پیش بینی می کنیم این کمک ها به ۱۳ میلیارد تومان برسد. 

 

ظاهری خبرهای امیدبخش هم داد و گفت: در پنج ماهه امسال ۲۶۶ میلیارد تومان درآمدهای مشارکت های مردمی شامل کمک های نقدی، کالایی، مراکز نیکوکاری و صدقات و ایتام بوده که نسبت به سال قبل در همین مدت شاهد افزایش ۶۷ درصدی هستیم.

 

ظاهری از مشارکت و همکاری رسانه های گروهی در انعکاس فعالیت‌های کمیته امداد و ترویج فرهنگ نیکوکاری تشکر و قدردانی کرد و موفقیت‌های این نهاد را مدیون تلاش اصحاب رسانه دانست. 

 

در استان قزوین ۳۲ هزار و ۱۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار