خبرهای داغ:
با جهادگران/

بیش از ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت گروه جهادی باب الحوائج مراغه/ نیازمند توجه نهادهای حمایتی

تبریز- مسئول گروه جهادی باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) مراغه گفت: بیش از ۱۵۰۰ خانواده تحقیق شده تحت حمایت این گروه قرار دارند که عمدتا ایتام، زنان بی سرپرست، سالخورده و .. هستند.
کد خبر: ۹۶۲۸۰۴۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲

مسعود بخشایش در گفت و گو با خبرگزاری بسیج افزود: گروه جهادی باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) مراغه از سال ۱۳۹۸ بصورت رسمی فعالیت خود را در مسجد آقا محمدتقی آغاز کرده و در سطح شهر و ۱۲۰ روستای همجوار فعالیت می کند.

 وی ادامه داد: بیش از ۳۰ نفر در گروه جهادی فعال بوده که اکثر اعضای موسس و فعال گروه بازاری، اساتید دانشگاه، پزشک، وکیل و ... هستند.

بخشایش با بیان اینکه هر ماه برنامه حمایتی از جمله تهیه و توزیع بسته های غذایی، وام قرض الحسنه، درمانی و برنامه های حمایتی بسته به درخواست مددجویان توسط گروه انجام می شود، از اجرای پویش های ویژه‌ای در طول سال در مناسبت های مختلف خبر داد.

مسئول گروه جهادی باب الحوائج پویش اطعام علوی، اطعام حسینی، اطعام مهدوی، کوله مهربانی، گرمای مهربانی، انار شب یلدا، لبخند نوروزی و نذر قربانی را از عناوین پویش های گروه جهادی باب الحوائج برشمرد.

وی اضافه کرد: پویش اطعام علوی در شب شهادت ائمه اطهار(ع)، عید قربان تا عید غدیر و سایر مناسبت های مذهبی اجرا می‌ شود که شامل چهار بخش؛ پخت و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند (بیش از ۱۰۰۰ پرس در هر برنامه)، تهیه و توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند (حدود ۴۰۰ بسته در هر برنامه)، ویزیت رایگان و عزاداری مجازی است.

بخشایش زمان اجرای پویش اطعام حسینی را از اول محرم تا شب هفت اباعبدالله الحسین (ع)، اربعین، ۲۸ و ۳۰ صفر اعلام و بیان کرد: پخت و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند (بیش از ۱۰۰۰ پرس در هر روز)، تهیه و توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند (حدود ۱۵۰۰ بسته در طول پویش)، ویزیت رایگان و عزاداری مجازی شامل این پویش است.

بیش از ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت گروه جهادی باب الحوائج مراغه/ نیازمند توجه نهادهای حمایتی

وی ادامه داد: در پویش اطعام مهدوی نیز که در ماه مبارک رمضان زیر اجرا می شود، غذای گرم بین خانواده های نیازمند (بیش از ۴۰۰۰ پرس در شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع))، بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند (حدود  ۱۵۰۰ بسته در طول ماه مبارک) تهیه و توزیع و افطاری به بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد امان خمینی (ره) و ایتام داده می شود.

بخشایش پویش کوله مهربانی را نیز در راستای بازگشایی مدارس با هدف تهیه و توزیع کیف، نوشت افزار، لباس نو و کفش بین دانش آموزان نیازمند (بیش ۵۰۰ پک) و  تهیه و توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های دانش آموزان نیازمند (مطابق با تعداد پک ها) عنوان کرد.

این مسئول گروه جهادی تهیه و توزیع لباس گرم، کاپشن، بافت و ... بین خانواده‌های مذکور (بیش از ۷۰۰ عدد لباس نو) در قالب پویش گرمای مهربانی هم‌زمان با فصل سرما بین خانواده‌های نیازمند و دانش آموزان، تهیه و توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند (بیش از ۱۵۰۰ بسته) در قالب پویش انار شب یلدا هم‌زمان با شب یلدا و  تهیه و توزیع بسته های غذایی بین خانواده‌های نیازمند (بیش از ۱۵۰۰ بسته) و تهیه و توزیع لباس نو و کفش بین خانواده‌های نیازمند (بیش از ۲۰۰۰ عدد لباس) در قالب پویش لبخند نوروزی در آستانه سال نو و ذبح و توزیع گوشت قربانی بین خانواده‌های نیازمند (بیش از ۱۵۰۰ بسته) در قالب پویش نذر قربانی از دیگر اقدامات گروه جهادی خود نام برد.

بیش از ۱۵۰۰ خانواده تحت حمایت گروه جهادی باب الحوائج مراغه/ نیازمند توجه نهادهای حمایتی

بخشایش در ادامه از فعال بودن گروه جهادی در زمینه اشتغال نیز خبر داد و گفت: این اشتغال به صورت خانگی در بسته بندی حبوبات و خشکبار، تهیه محصولات خانگی (سبزی و ...) بوده و در زمینه تولید لباس مردانه و زنانه نیز فعالیت ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه دوخت لباس مدارس با مددجویان کار کردیم و اگر بنیاد های حمایتی، لااقل در طول سال دو بار ما را حمایت کنند سطح فعالیت مان را بیشتر خواهیم کرد که منفعت بیشتری به گروه چه از نظر مالی و چه از نظر اشتغال خواهد رسید.

بخشایش در پایان برگزاری کلاس های تقویتی بین دانش آموزان نیازمند در طول سال تحصیلی را نیز از دیگر فعالیت های گروه در زمینه آموزشی خواند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار