خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی:

صادرات ماهانه بیش از ۵۰۰ تن از محصولات پگاه آذربایجان شرقی به خارج

تبریز- مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی گفت: ماهانه بیش از ۵۰۰ تن از محصولات پگاه آذربایجان شرقی به خارج صادر می شود.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۷۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال هاتف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پگاه آذربایجان شرقی قدیمی ترین کارخانه لبنی کشور پس از تهران بوده افزود: محصولات لبنی این شرکت شامل کره، پنیر، دوغ، ماست و محصولات پودری است که به کشورهای منطقه اوراسیا صادر می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۳۷۰ نفر در این واحد به طور مستقیم فعالیت داشته و ۱۵۰ نفر نیز در حوزه توزیع با این شرکت همکاری دارند و بیش از ۱۰ هزار نفر غیرمستقیم اشتغال دارند.

هاتف اضافه کرد: حجم تولید روزانه شرکت پگاه آذربایجان شرقی ۳۳۰ تن انواع محصول بوده و از طریق خرید همین میزان شیر خام صنعتی و سنتی ۱۵۴ قلم انواع محصولات لبنی تولید و به بازار مصرف استان و چند استان دیگر عرضه می شود.

وی اقدامات توسعه ای را اولویت شرکت دانست و افزود: اجرای مگاپروژه کشت و صنعت در شهرستان سراب با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی با ظرفیت پنح هزار راسی دام در این راستاست.

هاتف وجه به  سلامت محور بودن محصولات، برقراری ارتباط با دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، توزیع پنیر تبریز در سطح کشور، ورود به حوزه دانش بنیانی، اهتمام جدی به کیفیت محصولات، اشتغالزایی، کمک به تامین مواد اولیه صنایع شیرینی و شکلات و محرومیت زدایی را از دیگر اهداف و راولویت های مهم شرکت برشمرد.

وی از کاهش مصرف محصولات لبنی اظهار نگرانی کرد و گفت: میزان مصرف محصولات لبنی که ارتباط  مستقیم با سلامت افراد و آینده نظام سلامت دارد کاهش یافته است که رسانه های گروهی به این موضوع مهم باید در راستای  فرهنگ سازی برای افزایش مصرف توجه و اهتمام داشته باشند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار