خبرهای داغ:
نایب‌ قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس:

دیدار با رهبری شیرینی کسب مدال را چند برابر کرد

دیدار با رهبری  شیرینی کسب مدال را چند برابر کرد
نایب‌ قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: دیدار با رهبری برایم حال و هوای خاصی داشت و شیرینی کسب مدال را چند برابر کرد.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۴۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان حسن باجولوند قهرمان  ورزشی 40 ساله  که در پلدختر به دنیا آمده و مشکلات مادرزادی کم بینایی و کم شنوایی نتوانست مانع پیشرفت او شود و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد تا جایی که حالا نایب قهرمان پارالمپیک پاریس شد.، اظهارکرد: زمانی که خبر دیدار با مقام معظم رهبری را شنیدم در پوست نمی گنجیدم و سرازپا نمی شناختم و برای ملاقات با رهبر عزیزم لحظه شماری می کردم.

 حسن باجولوند"ورزشکار پلدختری و نایب‌قهرمان پرتاب دیسک پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در گفتگو  با ما گفت: شیرینی مدال نقره پارالمپیک لذت‌بخش است اما دیدار با رهبر حس و حال خاصی داشت و این شیرینی را چند برابر کرد و آن وقت تمام رنج ها و خستگی ها و ناملایمتی ها را فراموش کردم.

وی افزود: در سن 30 سالگی از طریق یکی از دوستان اصغر نادری که خود در رشته پرتاب نیزه فعالیت داشت به این رشته ورزشی روی آوردم و آن را انتخاب کردم  و با  علاقه و پشتکار فراوانی که داشتم به موفقیت هایی در عرصه ملی و بین المللی دست یافتم.

 

باجولوند یادآورشد: پس از مدتی به دلیل عدم حمایت از رشته نابینایان در شهرستان پلدختر و به دلیل کمبود امکانات سنگ های گوی مانند را از کنار رودخانه کشکان جمع آوری و به تمرین می پرداختم.

 

وی افزود: با همین تمرینات از سال 1394 به بعد موفق به کسب چندین مقام کشوری شدم و پسا سیل مخرب و مخوف فروردین ماه سال 1398 پلدختر به شهرستان اندیمشک مهاجرت و زیر نظر طاهری مربی دلسوز تمریناتم را آغاز کردم.

 

این پرتابگر پلدختری گفت: نخستین مسابقه برون مرزی در امارات برگزارشد که با اختلاف چند سانتی متر دوم شدم که نگاه مربیان نسبت به من تغییر کرد  و به مسابقات پاراآسیایی هانگژو اعزام و موفق به کسب مدال برنز شدم.

 

دارنده نشان نقره پارالمپیک پاریس افزود: آرزو و خوشحالی هر ورزشکار شرکت در المپیک و کسب مدال و اهتزاز پرچم کشورش است و من نیز با عنایت و توجه و لطف خداوند متعال و ائمه و دعای خیر پدر و مادرم و به ویژه تمرینات مربی عزیزم علی بهرامی در المپیک پاریس با اختلاف ناچیزی مدال طلا را از دست دادم و صاحب گردن آویز نقره شدم.

 

باجولوند یادآورشد: به دلیل عشق و علاقه به آقا امام رضا(ع) و ادای دین به شهدای شهرستان پل‌دختر به‌ویژه سردار رشید اسلام شهید درویش علی شکارچی مدالم را به امام رضا(ع) تقدیم کردم.

 

او اظهار  داشت: پس ازکسب مقام نایب قهرمانی در پارالمپیک پاریس،مردم شهرم با پیام های تبریک خود انگیزه بسیار زیادی به من دادند و زمان بازگشت نیز برایم سنگ تمام گذاشتند که از این بابت کمال تشکر و قدردانی را دارم .

 

وی پیرامون دیدار قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی با رهبر انقلاب ، افزود: هنگامی که از طریق فدراسیون دیدار با مقام معظم رهبری با اطلاع شدم همراه با کاروان پارالمپیک کشور به دیدار رهبر عزیزم رفتیم از حس و حال خوبی برخوردار شدم و شیرینی مدال نقره پاریس چند برابرشدکه زبان و کلمات از توصیف حس و حال آن قاصر وعاجزند.

 

این قهرمان پلدختری گفت: نگاه حضرت آقا به ورزش جانبازان و معلولان  مسرت بخش بود و احساس رضایت و خرسندی مقام معظم رهبری از تلاش و زحمات ورزشکاران و قدردانی رهبر عزیز حس وصف ناشدنی برایم به همراه دارد.

 

وی افزود: سخنان شیرین و دلنشین مقام معظم رهبری که هر چند سخت می شنیدم قلب آدم را تسخیر می کند آرامش عجیبی در من ایجاد کرد و این بهترین لحظه زندگی معنوی ام بود چرا که هر ورزشکاری که برروی سکو قهرمانی می ایستاد تمام سختی ها و زحماتش آن لحظه از تنش بیرون می رود اما دیدار با رهبر عزیزم این شیرینی را چند برابر کرد.

 

باجولوند با بیان این که رضایت رهبری حس  وصف ناشدنی برایم دارد،افزود: توجه مقام معظم رهبری به ورزشکاران پارالمپیک پاریس و فرمایشات پر از امید و مجبت معظم له آرامش عجیب و قوت قلبی به انسان می دهد و نامهربانی برخی مسوولان را جبران می کند.

 

ورزشکار ملی یادآورشد:از افرادی که مانند من مادرزادی کم شنوا و کم بینا هستند و مشکل جسمی دارند می خواهم بگویم معلولیت محدودیت نیست و خواستن توانستن است و شاید به ظاهر دچار معلولیت باشم اما مطمئنم خداوند در ازای معلولیت نعمتی به ما معلولان داده که شاید افراد سالم از آن بی بهره باشند.

 

وی افزود: خداوند در ازای معلولیت پشتکار فراوانی در وجود من گذاشته است و هیچ کار خدا بی حکمت نیست ومعلولان بدانند با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و با پشتکار و انگیزه و تکرار و تمرین در انجام هر کاری موفق خواهند شد.

 

این نایب قهرمان پارالمپیک پاریس  گفت: مسوولان شهرستان پلدختر تا کنون هیچ کمک و حمایتی  به من نکردند در حالی که مسوولان دزفولی به مدال آوران زمین مسکونی اهداکردند.

 

وی افزود: با هماهنگی فدراسیون یک سوئیت در ورزشگاه تختی خرم‌آباد در اختیارم گذاشتند که فاقد سیستم و امکانات سرمایشی و گرمایشی بود به گونه ای که در زمستان با قابلمه آب گرم و استحمام می کردم که شرایط فوق العاده سختی بود.

 

باجولوند یادآورشد: اگر دلگرمی های علی بهرامی مربی جوانم نبود تحمل این شرایط فوق العاده سخت امکان پذیر و یا سخت بود.

 

نایب قهرمان پارالمپیک پاریس گفت: مسوولان شهرستان پلدختر تا قبل از اعزام به پارالمپیک پاریس حتی یک بار به ملاقاتم نیامدند تا این که علی پوری فرماندار  وقتی متوجه شد به اردوگاه تمرینی ام آمد و از این موضوع ناراحت شد.

گفتگو: احسان مهرابی

انتهای پیام /

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار