جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی

دفاع مقدس آرمان گرفته از عاشورای حسینی است

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا عسگری گفت: دفاع مقدس ثابت کرد که ما به خودباوری رسیدیم و با تکیه بر جوانان خود می‌توانیم از بن‌بست‌ها عبور کرده و از پس مشکلات بربیاییم.
کد خبر: ۹۶۲۸۴۷۷
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از خمین؛ سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا عسگری، جانشین فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان خمین گفت: نام امام خمینی (ره) با شهدا و کربلا گره خورده است، وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌شود، از حماسه و افتخاری بزرگ صحبت می‌کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور دلیری، ایثار و مقاومت است، یادآور مجاهدت مردان و زنانی است که به ندای امام خودشان لبیک گفته و برای حفظ انقلاب از آبرو، جان و مال خود گذشتند، یادآور بن‌بست شکنی‌هایی است که رزمندگان ما انجام دادند، یادآور تقدیم فرزندان پدر و مادران این سرزمین برای حفظ ارزش‌های الهی است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی امنیت و اقتدار امروز را مدیون رشادت‌های رزمندگان دانست و تصریح کرد: ایستادگی رزمندگان ما برای همه‌ی آزادگان عالم الگو شد، چراکه دفاع مقدس آرمان گرفته از عاشورای حسینی است، رزمندگان ما با یاری و نصرت الهی توانستند بر دشمن پیروز شوند.

سردارعسگری گفت: انقلاب ما با کلمه دفاع شروع شد، دفاع از ارزش‌ها، باورها و اعتقادات بود، دفاع ما از زمانی شروع شد که رژیم پهلوی به دنبال از بین بردن ارزش‌ها بود، امام راحل از آن زمان با به میدان آوردن مردم توانست نهضت اسلامی را به ثمر برساند و انقلاب اسلامی را رقم بزند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب، دشمنان ما وقتی از همه‌ی ابزارهای خود برای مقابله با جمهوری اسلامی مأیوس شدند، با دادن وعده‌های دروغین به رژیم بعث عراق، آنها را به حمله به ایران ترغیب کردند و برای این هدف از هیچ جنایتی من‌جمله دادن سلاح شیمیایی به او دریغ نکردند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: دفاع مقدس ثابت کرد که ما به خودباوری رسیدیم و با تکیه بر جوانان خود می‌توانیم از بن‌بست‌ها عبور کرده و از پس مشکلات بربیاییم، می‌توانیم با توکل بر خدا اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده و ترس و اضطراب را بر او مستولی کنیم.

سردار عسگری خاطرنشان کرد: تقابل ما با دشمن تا زمانی که بر سر اعتقادات خودمان بایستیم ادامه دارد، اما گاهی صحنه‌های نبرد تغییر می‌کند، گاهی در عرصه دفاع از حرم، گاهی در غزه و گاهی در صحنه‌های دیگر، نباید فراموش کرد که دشمن از همه‌ی ابزارها و امکانات خود برای ضربه به ما استفاده می‌کند، برای مقابله با برنامه دشمن، چاره‌ای جز ارتقای توانمندی‌ها، برادری، وحدت و همدلی و سرمشق گیری از دفاع مقدس نداریم، این جز با برنامه‌ریزی دقیق امکان‌پذیر نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار