خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

دولتمردان باید در روابط خود با کشورها عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کنند

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه بعد از سپاه انصار الحسین(ع)همدان گفت: دولتمردان باید در روابط خود با کشورها عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کنند تا رفتار آنها باعث خدشه‌دار شدن آبروی جمهوری اسلامی نشود.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۹۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
دولتمردان باید در روابط خود با کشورها عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جلسه صادقین نیروهای نمایندگی ستاد سپاه انصار الحسین(ع) ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به مقام و منزلت والای پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: این بزرگوار به واسطه کمالاتی که داشتند به بالاترین مقام رسیدند و به خاطر نورانیت ایشان همه تاریکی‌ها کنار رفت.

 وی افزود: تواضع یکی از صفات پسندیده‌ای است که بسیار به آن استفاده شده است ولی باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تواضع در برابر همه افراد خوب نیست و تواضع بیش از حد باعث حقارت می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بعد از سپاه انصار الحسین(ع)همدان با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: تواضع در برابر افراد متکبر جایز نیست زیرا باعث خواری و حقارت خواهد شد.

 وی یکی از مواردی که تواضع در برابر آن نهی شده است را تواضع در برابر کفار دانست و اظهار کرد: دولتمردان باید در روابط خود با کشورها عزت و اقتدار ایران اسلامی را حفظ کنند تا رفتار آنها باعث خدشه‌دار شدن آبروی جمهوری اسلامی نشود.

نجاری تواضع در برابر ثروتمندان فخر فروش را یکی از موارد نهی شده عنوان کرد و گفت: تواضع در مقابل فقرا پسندیده است زیرا باعث از بین رفتن انانیت و غرور می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرد سالک باید تشخیص دهد که در کدام جایگاه و مقام باید تواضع داشته باشد؛ در واقع تمام اعمال ما به نیات ما بستگی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار