یکی از برجسته ترین جهاد کبیر، جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام یعقوب یحیایی در نشست بصیرتی گردان فاتحین تیپ مردم پایه امام صادق (ع) استان بوشهر که بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد ، اظهار داشت: یکی از برجسته ترین جهاد کبیر ، جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۶۲۸۷۰۴
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر ، حجت‌الاسلام یعقوب یحیایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست بصیرتی رزمندگان گردان فاتحین تیپ امام صادق (ع) که بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد ، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآوری ارزش‌ها، تمرین ایستادگی و عظمت‌هاست.

حجت‌الاسلام یحیایی از جهاد به‌عنوان یک اصل تعطیل‌ناپذیر که شرط آن ایمان است، نام برد و تصریح کرد: تا دین خدا هست، دشمن وجود دارد و تا دشمن هست، جهاد با دشمن واجب است؛ لذا مؤمن واقعی کسی است که در زندگی وی جهاد وجود دارد.

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم، مؤمن واقعی و صادق کسی است که در عمل و در زندگی واقعی درحال جهاد مستمر باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ امام صادق (ع) استان، اصلی‌ترین جهاد را جهاد اکبر دانست و ادامه داد: برجسته‌ترین عامل موفقیت رزمندگان گردان های فاتحین پیروزی در جهاد اکبر بوده است.

حجت‌الاسلام یحیایی گفت: منطق تمامی شهیدان ما گذشتن از لذت‌های مادی برای رسیدن به حیات الهی و طیبه است و ما باید بیش از همه روی این موضوع مهم (جهاد اکبر) تلاش و تمرین کنیم.

وی با اشاره به اینکه نوع دیگر جهاد، در مقابل عملیات سخت دشمن است و هنگامی که دشمن دست به اسلحه برده و معترض خاک کشور شود، آن‌جا جای جهاد است، بیان کرد: دفاع مقدس ما جلوه‌ای از این نوع جهاد بود.

وی گفت: دشمن به خیال خود، به انقلاب نوپای اسلامی ایران حمله کرد تا آن را نابود کند؛ درحالی که شهیدان و رزمندگان ما جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس و یک فرصت تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام یحیایی ادامه داد: دفاع مقدس در دهه اول انقلاب اسلامی خطرات بزرگی را از سر این انقلاب برطرف کرد؛ زیرا دشمنان با جنگی که به راه انداختند، به دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند؛ اما این جنگ عامل بقای آن شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در تیپ امام صادق (ع)تصریح کرد: ما امروز گفتمان ایستادگی در مقابل دشمن و دفاع از حرم را در کلاس دفاع مقدس یاد گرفتیم و حاج قاسم‌ها و حاج حسین همدانی‌ها در این کلاس تربیت شدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «دفاع مقدس گفتمان مقاومت را در بین امت‌های اسلامی نهادینه کرد».

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به همه مسلمانان یاد داد که در برابر دشمنِ گرگ‌صفت و متجاوز نرمش، سازش و گفت‌وگو جواب نمی‌دهد؛ بلکه باید با اقتدار با آن برخورد کرد، ابراز داشت: برگزاری هفته دفاع مقدس یادآور یک حادثه‌ای نیست که در گذشته رقم خورده است؛ بلکه گرامیداشت دفاع مقدس به معنای حفظ فرهنگ دفاع مقدس است.

وی بخش سوم جهاد را جهاد در برابر فتنه و نفاق دانست که با دین می‌خواهند سر دین را ببرند.

حجت‌الاسلام یحیایی گفت: جهاد با جریان‌های انحرافی و جهادی که در زندگی بسیاری از امامان و در صحنه‌هایی از زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) وجود داشت، جهاد کبیر است؛ زیرا از جهاد نظامی سخت‌تر است.

وی افرود: در میدان جهاد کبیر، بسیجیان ما باید حضوری پررنگ داشته باشند و یکی از برجسته ترین جهاد کبیر، جهاد تببین است.

پایان خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار