هفت کتاب با موضوع دفاع مقدس در دیّر رونمایی شد

همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس طی مراسمی در گلزار شهدای گمنام دیر از هفت جلد کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس تالیف «علیرضا عابدی» و «علیرضا فخرایی» رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۶۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

هفت کتاب با موضوع دفاع مقدس در دیّر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر، همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس طی مراسمی در گلزار شهدای گمنام دیّر از هفت کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس که توسط نویسنده «علیرضا عابدی» و «علیرضا فخرایی» تألیف شده‌اند، رونمایی شد. 

هفت کتاب با موضوع دفاع مقدس در دیّر رونمایی شد

این کتاب‌ها با محوریت شهدا و قهرمانان جنگ تحمیلی، به بیان خاطرات، زندگی‌نامه و فداکاری‌های این بزرگان پرداخته است.

 

معرفی کتاب‌ها:

ستاره‌ای در شب قدر: این کتاب به روایت زندگی و شهادت سردار شهید یوسف بردستانی اختصاص دارد. او در یکی از شب‌های قدر، با شوق شهادت قرآن بر سر می‌گذارد و وقتی آیات مربوط به شهادت جلوی او باز می‌شود، احساس می‌کند که رفتنی است. در نهایت در عملیات کربلای ۵ به شهادت می‌رسد؛ عملیاتی که رهبر انقلاب از آن به‌عنوان شب‌های قدر انقلاب اسلامی یاد کرده‌اند.

پاسدار بسیجی: این اثر، داستان سردار شهید محمد خالدی را از زبان همشهریان، همراهان و همرزمان او روایت می‌کند. محمد خالدی که به‌خاطر خنده‌ها و تبسم همیشگی‌اش معروف بود، به‌عنوان الگویی از پاسداری و بسیجی بودن در این کتاب معرفی شده است.

بی‌دست تا خدا: حکایت روحانی شهید یدالله امینی است که با از دست دادن سر و دست‌هایش در راه خدا، به بالاترین مقام روحانی و انسانی خود رسید. این کتاب به شخصیت معنوی و ایثارگر او پرداخته است.

پس از ۳۱ سال: این کتاب روایتگر داستان زندگی، شهادت و بازگشت استخوان‌های روحانی شهید مهدی اندرواژ است که پس از ۳۱ سال به وطن بازمی‌گردد و شهرش را با عطر شهادت دوباره معطر می‌کند.

مهمان باغ رضوان: روایتگر زندگی و شهادت روحانی شهید حاج قاسم کاظمی شهید شاخص شهرستان در سال جاری است. او که رخت هجرت به تن می کند تا یاری گر دین خدا در دیاری دورتر از شهر خودش باشد، در ارومیه ازدواج می کند، بچه دار می شود، قاضی است و وقتی هم شهید می شود، پیکرش مهمان باغ رضوان ارومیه می‌شود.

سرخ‌تر از سبز: این کتاب به زندگی و وصیت‌نامه شهدای پاسدار شهرستان دیّر می‌پردازد، شهدایی که با لباس سبز پاسداری در نهایت به آسمان پر کشیدند.

بازاریان بهشتی: یادنامه‌ای است برای چهار شهید اصناف و بازاری شهرستان دیّر که یکی از آنان شهید حج خونین، دیگری شهید منا و دیگر شهدا نیز در جبهه‌های مختلف به فیض شهادت نائل آمدند.

خبرنگار بسیج در گفت‌وگویی با علیرضا عابدی، او درباره انگیزه و هدف خود از تألیف این کتاب‌ها گفت: دفاع مقدس بخشی از هویت ماست و شهدای این دوران همچون چراغی برای راهنمایی نسل‌های آینده هستند. با تألیف این کتاب‌ها تلاش کردم تا خاطرات، فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا را زنده نگه دارم. هر کدام از این شهدا درس‌های بزرگی برای ما دارند که باید آن‌ها را بشناسیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم. امیدوارم این کتاب‌ها بتوانند برای مردم الهام‌بخش و یادآور ارزش‌های متعالی دفاع مقدس باشند.

عابدی همچنین اشاره کرد: نوشتن این کتاب‌ها به‌عنوان یک رسالت معنوی برای من محسوب می‌شود و ادامه این راه را وظیفه خود می‌دانم.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار