نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وقف انسان را از حب مال دور می کند

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وقف یکی از سنت‌های اصیل اسلام بوده که انسان را از حب مال دور می‌کند و ثوابتش کل جامعه را حتی در زمان مرگ واقف در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۶۶۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد مطهری اصل در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با وی به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: دین برای برقراری اعتدال در‌ درون انسان آمده که حب مال این اعتدال را برهم می‌زند.

وی افزود: این‌که ثروت تنها در دست بخشی از جامعه بوده و بخشی دیگر فقیر هستند، به خاطر موضوعاتی چون امتحان خداوند است.

حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: برای توزیع بهتر ثروت بین مردم و فقرا، اسلام اعمال واجبی چون خمس و زکات و مستحباتی بیشماری چون وقف را توصیه کرده است.

وی گفت: وقف یکی از سنت‌های اصیل اسلام بوده که انسان را از حب مال دور می‌کند و ثوابتش کل جامعه را حتی در زمان مرگ واقف در برمی‌گیرد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نیز در ادامه به ارائه گزارشی درباره عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته پرداخت.

وی افزود: اکنون تعداد ۴ هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه در استان وجود دارد و آذربایجان شرقی یکی از استانهای گروه الف سازمان اوقاف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ امامزاده مدفون در استان وجود داشته و محلی برای اجرای طرح‌های متنوع اوقاف در ایام و مناسبت‌های مختلف سال هستند.وامروز با افتخار برای عمران وآبادانی وقطب فرهنگی شدن امامزادگان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم برداشته ایم

حسینی به طرح‌های سازمان اوقاف ازجمله امین‌ موقوفات و وقف جمعی برای مشارکت بیشتر مردم در نگهداری و وقف اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار