خبرهای داغ:

دنیا همواره درگیر جنگ بود؛ در این موقعیت ما باید مقاوم شویم

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در طول تاریخ هیچ وقت صلح در دنیا برقرار نبود و همیشه درگیر جنگ بوده، لذا ما باید مقاوم شویم.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۵۴
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در برنامه تلویزیونی مثل نخل ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و ولادت پیامبر اعظم گفت: در روزهای ابتدایی جنگ شاهد یک حرکت انقلابی و جهادی از سوی مردم بودیم که در تاریخ ماندگار شده و هر چه بعد از آن اتفاق می‌افتد در پی همان مقاومت ها در نقاط مختلف کشور هستند.

او این مقاومت در نقاط مختلف خوزستان را به دانه‌های تسبیح تشبیه کرد که به یکدیگر متصل شدند تا امروز به این ایام افتخار شود و افزود: ما از روز اول به دنبال مقاومت بودیم که حرکتی نانوشته بود و به خودی خود از روحیه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی و میهن پیش آمد.

سرتیپ شاهوار پور اضافه کرد: مردم تصمیم گرفتند که عزم دشمن برای فتح ۳ روزه خوزستان را «بر دل شان بگذراند» و آنها را مجبور به پذیرش شکست کنند.

او ادامه داد: یادآوری آن خاطرات سنگری برای ما هست و این روزها باید بیشتر آنها را گفت؛ هیچ گاه در دنیا صلح کامل برقرار نبود و مهم این است که ما باید خود را مقاوم کنیم، زیرا دشمنان هیچ خط قرمزی برای برخوردها و تجاوزات ندارند و فقط منافع برای شان مهم است. برای آنها اهمیت ندارد که کودکان در مدرسه کشته شوند و یا یک گوشی در دست نوجوان خوشحال منفجر شود؛ این در حالی است که این ابزار را خود آنها برای راحتی بشر ساختند اما آن را تبدیل به بمب کردند و بدترین جنایت در حد جنایت جنگی انجام دادند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور یادآور شد: مقاومتی که در دفاع مقدس شروع کردیم باید مداوم گفته شود و اگر ناگفته بماند روش های نفوذ و تعدی دشمن از یادها فراموش می‌شود و در غفلت ممکن است دچار تلفات بشویم.

او همچنین در خصوص به رشته تحریر درآوردن خاطرات دفاع مقدس گفت: پارسال دومین کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان برگزار شد؛ روزهای اول جنگ نگرانی ما تلفات بود که چه باید کرد تا نیروها روحیه خود را نبازند و تعدی دشمن نیازمند مجاهدت به حد اعلا بود تا نتیجه دهد. جنگ ما متفاوت بود و آن بعد معنوی بود که انگیزش جنگ بین نیروها را افزایش می‌داد.

سرتیپ شاهوار پور می‌گوید: بعثی ها به شدت از نیروهای بسیجی ما ترس داشتند زیرا هم در ارتفاعات می‌جنگیدند هم با زره پیاده روی میکردند و هم شنا می‌کردند که نیروهای بسیجی برگ دیگری از شهدای ما بودند.

او بیان کرد: بخش دیگری از جنگ خانم‌ها بودند که در خوزستان بیش از ۱۵۰۰ شهید خانم هست که خاطرات شان بسیار جالب است. وقتی فرزندان و شوهران آنها جنگ میکردند نمی‌خواستند که جبهه را ترک کنند و برای پخت غذا ماندند. در بیمارستان‌ها پرستاری میکردند که چشمه‌های بزرگی از دفاع مقدس هستند.

سرتیپ شاهوار پور می‌گوید: اگر امروز مدارس و دانشگاه ما برقرار است، به دلیل دفاع مقدس است. زمانی درس و کلاس تعطیل بود ولی با ایثار و از خودگذشتگی شهدا امنیت امروز فراهم شد.

او ادامه داد: در دوران هجوم انگلیسی‌ها به ایران در دهه ۲۰ قرن ۱۴ خورشیدی، میلیون‌ها نفر به دلیل قحطی جان باختند ولی در جنگ تحمیلی چنین اتفاقی نیافتاد و حتی بیشتر از خاک فعلی را از سرزمین ایران جدا کردند، اما در دفاع مقدس حتی یک وجب خاک از دست ندادیم.

سرتیپ شاهوار پور گفت: دستاوردهای دفاعی ما در تحریم بسیاری قوی است و همواره رو به پیشرفت هستیم که به دلیل مقاومت همان روزهای ابتدایی جنگ است.

او گفت: در دریا نیروی دریایی ما راهبردی شده و هزاران کیلومتر را در دل اقیانوس‌های می پیماید و کشتی‌ها را اسکورت می کنند.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور اضافه کرد: در دفاع مقدس خودمان را باور کردیم و آن وابستگی گذشته خود را فراموش کنیم که دستاوردهای ارزشمندی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار