خبرهای داغ:

مراسم گرامیداشت سالروز ۵مهر و شکست حصر آبادان برگزار شد

پنجم مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان است ، آبادانی که ۲۷۰ درجه محاصره شد ولی با رشادت تمامی نیروهای نظامی و مردمی و عشایر غرور سقوط نکرد.
کد خبر: ۹۶۳۱۲۸۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ناحیه مقاومت بسیج آبادان،مراسم گرامیداشت سالروز ۵مهر و شکست حصر آبادان با همکاری و هماهنگی فرمانداری ویژه آبادان، فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج آبادان،شرکت پالایش نفت آبادان،نیروی دریایی ارتش برگزارشد. در ابتدای به احترام شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس چفیه داده شد.

 احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان با تبریک فرا رسیدن سالروز عملیات غرور آفرین ثامن الائمه (ع) گفت :تمام سعی و تلاش ما ثبت روز آبادان در تقویم است و برای به سرانجام رساندن این هدف نام شهر را فریاد خواهیم زد.

عباسپور ادامه داد: با تشریح سه رویداد مهم در هفته گرامیداشت دفاع مقدس ، دوم مهر ماه که سالروز حمله هواپیماهای دشمن بعثی عراق به مقر جهاد کشاورزی که میزبان جلسه آموزش و پرورش بود که در آن محل در حال برگزاری بود و هدف از برگزاری آن جلسه آمادگی دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی بود. در حمله دشمن به این مقر رئیس آموزش و پرورش و معاونین وی به شهادت رسیدند .

وی ادامه داد :پنجم مهر ماه نیز که سالروز شکست حصر آبادان است ، آبادانی که ۲۷۰ درجه محاصره شد ولی با رشادت تمامی نیروهای نظامی و مردمی و عشایر غرور سقوط نکرد. همچنین هفتم مهرماه روز آتش نشان که در آن روز هم تعدادی از آتش نشانان عزیز ما در حمله هوایی به پالایشگاه شهید شدند.

عباسپور خاطر نشان کرد:وظیفه ماست که این رویدادها ی کشوری را وقایع نگاری و ثبت کنیم.بار دیگر فرا رسیدن سالروز شکست حصر آبادان را به تمام مردم غیور ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.

شایان ذکر است آیت الله حسن زاد نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم ایراد سخنرانی کرد وگفت:روزگاری در دوران دفاع مقدس چراغ های خیابان ها خاموش بود و آرزو داشتیم آنها روشن شود. الحمدالله الان مشکلات آن زمان را نداریم ودر حال پیشرفت هستیم.

در پایان برنامه رونمایی از دو کتاب با موضوع دفاع مقدس به خط خانم غبیشی رونمایی شد ورضا عابدینی آتش نشان بسیجی قهرمان آبادانی که در مسابقات آتش نشانان دنیا مدال طلا گرفته بود تقدیر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار