مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگردی سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی:

اعزام ۶ هزار نفر را به راهیان جنوب

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگردی سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی گفت: از آخر مهرماه تا اسفند 1403 اعزام های استان در قالب 20 کاروان خواهد بود که تقریبا ۶ هزار نفر را به راهیان جنوب اعزام خواهیم داشت.
کد خبر: ۹۶۳۲۶۶۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

سرهنگ حاجتی مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگردی سپاه حضرت جوادالائمه استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار کوله‌بار درباره برنامه‌های اجرایی راهیان نور گفت: در سال جاری جلساتی در استانداری و سپاه استان جهت هماهنگی‌ها انجام شد و قبل از اربعین تعداد اندک و محدودی اعزام داشتیم وبعد آن از اقشار مختلف اعزام شدند.

وی ادامه داد: بیشترین سعی و تلاش بر این است که با توجه به طولانی بودن مسیر استان نسبت به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و استفاده بهینه از زمان زیادی که در مسیرتا یادمانهای دفاع مقدس طی می شود  تهیه مستند تیزر و برنامه های مختلف در اولویت تولیدات فرهنگی و هنری می باشد.

وی افزود: در اردوهای راهیان نور غرب و و اربعین حسینی نیز فعالیت های گسترده ای داشتیم که طی برنامه ای مشترک با سپاه نبی اکرم کرمانشاه  دریادمان مرصاد، موکبی برپا گردید به زائران خدمات‌دهی شد و در کنارش روایتگری نیز برقرار بود. این برنامه‌ها علاوه بر یادمان مرصاد در یادمان قلاویزان، یادمان شهید بهشتی درمرز خسروی و یادمان مرصاد مشترکاً برنامه‌ریزی و اجرا شد و بروشور و بسته‌های فرهنگی بین زائران توزیع گردید. 

 وی تصریح کرد: حدود 20 نفر از خادمین شهدا 12روز دریادمان ها با عزیزان سپاه کرمانشاه فعالیت داشتند و محتواهای فرهنگی در قالب فرم ها و بسته های فرهنگی تهیه و برای زائران توزیع شد.

حاجتی بااشاره به اعزام راهیان دانش آموزی یادآور شد: برای راهیان نور دانش‌آموزی جلسات هماهنگی انجام شده که از آخر مهرماه کاروان های دانش‌آموزان دختر و پسر را اعزام خواهیم کرد و اولین کاروان دانش آموزی در قالب ۶ دستگاه اتوبوس می باشد که هرکاروان شامل 300 نفر است و ان شاالله تا اسفندماه سال جاری کاروان دانشجویی و اقشار دیگر هم اعزام خواهند شد.  

وی افزود: از آخر مهرماه تا اسفند 1403 اعزام های استان در قالب 20 کاروان خواهد بود که تقریبا ۶ هزار نفر را به راهیان جنوب اعزام خواهیم داشت. 

حاجتی درباره وضعیت اعزام اردوهای پیشرفت بیان کرد: در سال جاری اردوهای پیشرفت اقشارمختلف خصوصاً کارمندان، دانش آموزای، دانشجویی و فرهنگیان حضور دارند در مسیر های کاروان های راهیان نور نیز از مظاهر پیشرفت هم  بازدید می گردد. البته تابستان امسال بیشتر کاروان‌های پیشرفت از مظاهر پیشرفت در استان بازدید داشتند و خیلی خوب نیز استقبال شد.

وی وضعیت اردوگاه‌های استان تشریح کرد: ما فقط یک اردوگاه در استان داشتیم که ان هم اردوگاه اقتصاد مقاومتی شد و درحال حاضر اردوگاه فعال در خود استان نداریم اما قرار است اردوگاهی در آینده در این استان ساخته شود.

 

انتهای پیام/ م.ح

ارسال نظرات
آخرین اخبار