خبرهای داغ:

شهیدی که در خدمت به همنوعان و همسایگان فردی نمونه و الگو بود

شهید غلام رضا ایگدر از شهرستان هفتکل در زندگی اهل قناعت بود و از هر گونه اسراف و ولخرجی دوری می‌کرد و هیچ وقت از مشکلات و سختی‌های زندگی شکایتی نمی‌کرد.
کد خبر: ۹۶۳۳۳۹۲
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
شهیدی که در خدمت به همنوعان و همسایگان فردی نمونه و الگو بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از هفتکل، شهید غلام رضا ایگدر در سال ۱۳۴۴، در خانواده‌ای محروم و مستضعف، در کوی شهدا طوفشیرین شهرستان هفتکل به دنیا آمد. پدرش از راه شغل دست فروشی زندگی خود، همسر و هشت فرزندش را اداره می‌کرد. در چنین خانواده‌ای و در ماین انبوه مشکلات حاکم بر خانواده رشد کرد و در فضای مذهبی خانواده‌ای پایبند به اسلام، پرورش یافت.

دوران ابتدایی را در مدرسه شهید بارسنی طوفشیرین گذراند، از همان دوران کودکی دارای صفات بارز و ویژه‌ای بود، وی فردی با ایمان، متدین، متواضع و فروتن بود. نسبت به انجام فرایض دینی و عبادی خصوصا نماز و روزه بسیار مقید بود و سایر اعضای خانواده را به رعایت دستورات و شئونات اسلامی دعوت می‌کرد.

در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم، یکی از اعضای فعال هیئت عزاداران اباعبدالله (ع) بود. در زندگی اهل قناعت بود و از هر گونه اسراف و ولخرجی دوری می‌کرد. در خدمت به همنوعان و همسایگان فردی نمونه و الگو بود.

وی در سختی‌ها و مشکلات زندگی صبور و مقاوم بود و هیچ وقت از مشکلات و سختی‌های زندگی شکایتی نمی‌کرد. با آن که علاقه زیادی به درس خواندن داشت، ولی به خاطر فقر مالی و کمک به امرار معاش خانواده در دوران راهنمایی نتوانست به درس خواندن ادامه بدهد و مجبور شد ترک تحصیل نماید تا بدین وسیله از دوش پدر پیر و زحمت کش خود باری را بردارد.

در سال ۱۳۶۳، به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از ۹ ماه خدمت خالصانه، در تاریخ ۱۳۶۴/۶/۲۱، در میاندو آب، در حین ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش در روز اول ماه محرم با شکوه و عظمت خاصی به وسیله امت شهید پرور هفتکل تشییع شد و در بهشت شهدای هفتکل به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار