خبرهای داغ:

آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت سلسله

آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت سلسله
استاندار لرستان از آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت شهرستان سلسله در منطقه ریگ سفید خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۸۹
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، ابوطالب شفقت ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه کشت و صنعت سلسله گفت: با بیان اینکه همکاری بین سرمایه گذاران و دستگاه اجرایی موجب تسریع روند اجرای پروژ شده است گفت : اراده جدی سرمایه گذار و همت بلند همکاران دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، آب ، محیط زیست ، ستاد مدیریت ، تیم های اقتصادی استانداری و فرماندار محترم و این اراده مشترک موجب شد در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه برسیم .

آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت سلسله

وی بزرگ ترین مزیت استان لرستان را اقتصاد کشاورزی دانست و افزود : اگر اقتصاد کشاورزی استان لرستان به نحو مناسب و در راستای دانش ، علم و فناوری به کار گرفته شود و همچنین از نیرو های نخبه و خبره و سرمایه گذاران علاقه مند ،. مؤمن و متعهد به نظام جمهوری اسلامی استفاده کنن قادر به تامین غذای ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خواهد بود .

استاندار لرستان اظهار کرد : این فعالیت بزرگ اقتصادی به همت شرکت بزرگ انتخاب آغاز و با همدلی همه مسئولین موفق به شروع پروژه و کلنگ زنی در کمتر از ۷۰ روز شده است .

آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت سلسله

وی افزود : مذاکرات اجرای این پروژه از اواخر خرداد ماه شروع و تفاهم نامه آن در هفته دولت امضا شد و این پروژه هزار هکتار زمین را به خود اختصاص داده است ‌.

شفقت اضافه کرد : استعداد این منطقه برای باغداری بسیار بالا بوده و قریب به ۶۰۰ هکتار زمین برای باغداری ، ۱۵۰ هکتار برای گردشگری ، ۱۵۰ هکتار برای گیاهان دارویی و باقی آن برای فعالیت های آبزی پروری و شیلات اختصاص یافته است .

استاندار لرستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی استان لرستان عنوان کرد : میزان برداشت کشت استان لرستان در مقایسه با دیگر استان ها حداقل ۲۰ درصد بیشتر بوده و لرستان ظرفیت خدادادی و با ارزش بسیاری دارد .

آئین کلنگ زنی پروژه بزرگ کشت و صنعت سلسله

وی گفت : استعداد های بی نظیری در استان داریم که اگر اراده کنیم و تصمیم بر فعالیت بگیریم قادر یه انجام کارهای بزرگی خواهیم بود که البته در این مسیر مشکلاتی هم مانع خواهند شد اما با اراده و تاب آوری می توان بر همه آنها فائق آمد .

وی ادامه داد : بزرگ ترین الگوی تاب آوری بشریت حزب الله لبنان و رهبر آن بود که از ابتدا در میان بحران متولد شد و رشد و اقتدار آن نیز در میان انبوهی از مشکلات و چالش ها بود اما امروز پر قدرت ترین جماعت نظلامی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی در جهان اسلام است و این رشد کردن و استادگی کردن در برابر مشکلات بسیار حائز اهمیت است .

وی خواستار تقویت کردن اراده ها از سوی مردم لرستان شد و افزود : کار های بزرگ اراده و همت بلند می طلبند و انتظار داریم که مردم لرستان به میزان استعداد هایی که در سرزمین ماست اراده بهره برداری و فعالیت را در خود تقویت کنند و برای بهره گیری از استعداد ها تفکر کنیم چرا که اگر مومن باشیم و همه استعداد ها و نعمات را از جانب خداوند متعال بدانیم توفیق حضرت حق نیز به ما عنایت خواهد شد .

استاندار لرستان ضمن یادآوری اتحاد بعنوان عامل بزرگ موفقیت بیان کرد : همدلی و یکپارچگی بزرگ ترین عامل موفقیت است که در کنار تمام انتقاد ها میتوان با برادری به سمت توافق رفت و شیعه خالص میتواند با هماهنگی و اراده خود اتفاقات بسیار مبارکی را رقم بزند و این نوع فعالیت کشت صنعتی برای همه یک الگو باشد ‌.


انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار