خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند

شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است

شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۹۲
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بیرجند، دیدار و سرکشی جناب سرهنگ اقبالیان جانشین فرماندهی سپاه بیرجند  به همراه حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ، جناب سرگرد تناکی مسئول حفاظت اطلاعات سپاه بیرجند و هیئت همراه با خانواده شهید میر عباسی در بیرجند صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای جبهه مقاومت و پیروزی جبهه حق بر باطل به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ 
و هرگز گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شدند مرده‌اند، بلكه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.

وی افزود : شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.

حجت الاسلام مرادی گفت : خانواده شهید از جهات مختلف، دارای مقام و منزلت ویژه ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی می باشد. پدر و مادر شهید با توجه به این که معمولاً بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود او را تقدیم خدا کرده اند از ارزش والایی برخوردار می باشند. والدین، مخصوصاً مادر، بطور طبیعی آنچنان علاقه ای به فرزند خود دارند که عادتاً برای حفظ فرزندشان حاضرند همه چیز خود را فدای او کنند و می توان گفت والدین، فرزند خود را از جان خود بیشتر دوست می دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد:  همسر شهید نیز که افتخار همزیستی با شهید را داشته و شریک زندگی و پشتیبان و سرپرست خود را به ظاهر از دست داده و بار نگهداری و تربیت فرزندان شهید و مسؤولیت حفظ کرامت و عظمت شهید را در جامعه به دوش گرفته، به همراه فرزندان شهید به عنوان یادگاران شهید که نزدیکترین نسبت و انتساب را به او دارند، منزلت و جایگاه برجسته ای را نزد خداوند و مردم دارند. و رسیدن به مقام شهادت آرزوی همه عارفان و عاشقان است .

وی ادامه داد: صبری که پدر شهید و مادر شهید و همسر شهید برای شهادت فرزندشان کرده‌اند ، که وقتی انسان میخواند شرح حال ‌اینها را، میبیند چه کشیدند وقتی خبر شهادت عزیزشان به اینها رسید و چه صبری کرده‌اند، چه تحمّلی کرده‌اند  ، این صبر ‌بالاترین صبرها است. خدای متعال در مورد افراد صابر از قبیل این عزیزان میفرماید: اُولٰئِکَ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم وَ ‌رَحمَة؛ شما بر پیامبر و آل پیامبر صلوات فرستادید؛ خدا برای شما صلوات میفرستد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار