خبرهای داغ:
معصومی مقدم:

نقش هنر و سینما در جامعه بسیار بی‌بدیل و اثرگذار است

همدان-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در دنیا هفت هنر وجود دارد که سینما هنر هفتم است، گفت: نقش هنر و سینما در جامعه بسیار بی‌بدیل و اثرگذار است.
کد خبر: ۹۶۳۴۳۲۴
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
نقش هنر و سینما در جامعه بسیار بی‌بدیل و اثرگذار است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراد معصومی مقدم در آئین جشن مهر سینما در انجمن سینمای جوان و در جمع هنرمندان فعال سینما در شهرستان نهاوند اظهار کرد: در دنیا هفت هنر وجود دارد که سینما هنر هفتم است و برتر از سینما نیست؛ نقش هنر و سینما در جامعه بسیار بی‌بدیل و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه با دیدن یک فیلم زندگی انسان تحت الشعاع قرار می‌گیرد، گفت: با دیدن یک فیلم، نگاه انسان عوض می‌شود و دریچه دیگری رو به انسان باز خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه کلید پیشرفت به میزان زیادی به دست سینما و سینماگران کشور است، افزود: شهید مرتضی آوینی با ساخت فیلم‌های دفاع مقدس تمام وقایع جنگ را به جهانیان نشان داد.

وی افزود: متاسفانه امروز جای فیلم و کتاب و خیلی از مسائل مهم ما را فضای مجازی گرفته است که نوجوانان، جوانان و خانواده‌های ما را به سمت و سوی انحراف کشانده است که باید به مقابله با این فضا پرداخت.

معصومی مقدم تصریح کرد: راه مقابله با این فضای مسموم ساخت فیلم‌ها و چاپ کتاب‌هایی است که خانواده‌ها را از انحراف دور سازد.

*سینما دربرگیرنده همه هنرها است

نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون نهاوند نیز در این مراسم اظهار کرد: ما در طول تاریخ سینما هفت هنر داریم که سینما هنر هفتم است.

سهم الدین دارایی با اشاره به اینکه هنری برتر از سینما وجود ندارد، گفت:  سینما دربرگیرنده همه هنرها است که می‌تواند به همه هنرها خدمت کند.

وی با بیان اینکه هنر هفتم سینما است و سینما به همه هنرهای دیگر خدمت می‌کند، تصریح کرد: سینما برترین هنری است که در خدمت بشر قرار گرفته است .

فعال سینمای نهاوند افزود: سینما هنر و فنی است که به کمک یکسری تصاویر پی در پی یا متحرک، خبری را از یک منبع به منابع دیگر منتقل می‌کند، سینما می‌تواند یک روزنامه باشد یا یک دانشمند و یا یک اسلحه خطرناک باشد.

وی تصریح کرد: کار سینما گروهی است و با همدلی یک فیلم و تولید خوب داشت، اما متأسفانه برخی فیلم‌های تولیدی زندگی انسان‌ها را نابود می‌کند که باید توجه ویژه‌ای به تولیدات سینمایی داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار